خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اساسی‌ترین مسأله در حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۹۰۴

رئیس‌‌‌جمهور با تبریک سال نو و اعیاد رجبیه، بعثت پیامبر اسلام(ص) را بزرگترین حادثه تأثیرگذار در تاریخ و مهم‌ترین نعمت الهی برای بشریت دانست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیامبر اسلام(ص) با وحی الهی و سیره اخلاقی و رفتاری خود و ائمه هدی علیهم السلام، مسیر هدایت انسان‌ها و تمدن نوینی را به ارمغان آورد که همچنان الهام‌بخش و منشأ بسیاری از علوم و پیشرفت‌ها در جامعه جهانی است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی را فرصتی بزرگ برای تبیین الگوی حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) دانست و بر لزوم انتقال صحیح آموزه‌های اسلام به عنوان دین رحمت و مودّت انسان‌ها به نسل‌های جدید، به ویژه در جوامع اسلامی تأکید کرد.

روحانی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اساسی‌‌ترین مسأله در حمایت از کالای ایرانی، جنبه فرهنگی آن است و دستگاه‌های تبلیغاتی، به ویژه صداوسیما باید با فرهنگ‌سازی و روش‌های اقناعی چنان عمل کنند که عموم مردم حمایت از کالای ایرانی را وظیفه ملی و زمینه‌ساز رونق تولید و اشتغال فرزندان خود بدانند.

رئیس‌‌جمهور بر ضرورت توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در صورت نیاز تدوین مصوبات لازم در عرصه فرهنگ عمومی برای حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد.

در این جلسه ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موضوع حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز