خبرگزاری کار ایران

پس از یک وقفه شش ساله؛

نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه در آنکارا برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۹۱۴

بیست و هفتمین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه به ریاست مشترک مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه و مدیرکل امور سیاسی دوجانبه، دریانوردی، هوانوردی و مرزی وزارت امور خارجه ترکیه و با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری از امروز در آنکارا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست موضوعات مرزی فیمابین، مسایل مربوط به انتظامات مرزی و روابط مرزبانان و نیروهای مرزی دو کشور، امور دروازه‌‌‌های‌ مرزی و همچنین مسایل آبی و زیست محیطی در مسیر نوار مرزی دو کشور مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

طرفین همچنین در خصوص اتخاذ تدابیر کامل و جامع برای مقابله موثر با ترددهای غیر مجاز از مرز، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر و همچنین مقابله با تردد اشرار و گروه‌‌‌‌های تروریستی تفاهم و توافق کردند تا در چارچوب اسناد و توافقات فیمابین این همکاری‌ها را گسترش دهند.

علاوه بر این و پیرو رایزنی‌‌‌ها و مذاکرات انجام شده، تفاهم کلی در رابطه با بروزرسانی اسناد و معاهدات مرزی بین دو کشور حاصل گردید.

این اجلاس پس از وقفه شش ساله و به دنبال رایزنی‌‌‌ها و پیگیری‌‌‌‌های صورت گرفته و در چارچوب روابط نزدیک و دوستانه دو کشور در فضایی مثبت و مبتنی بر تفاهم و همکاری برگزار شد و انتظار می‌‌‌رود به دستاوردهای حائز اهمیتی در خصوص حل و فصل مسایل مرزی نایل شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز