خبرگزاری کار ایران

واکنش علی مطهری به استعفای شهردار تهران:

برکناری شهردار تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد/ شورای شهر و نجفی باید مقاومت می‌کردند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۹۳۰

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خالت قوا و نهادها و سازمان‌ها در کار یکدیگر در کشور ما که هیچ کس قانع به اختیارات خود نیست، معضل بزرگی است. قطعا شورای شهر تهران حق شکایت از دادستان کل را دارد.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در اینستاگرام خود در واکنش به استعفای محمدعلی نجفی نوشت: ماجرای برکناری آقای نجفی از شهرداری تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد. بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی که از ابتدا مخالف تصدی این پست توسط آقای نجفی بود با اهرم‌های قدرتی که در دست داشت، ایشان را مجبور به استعفا کرد و وقتی شورای شهر تهران با استعفای او مخالفت کرد، شورا را تهدید کرد و سرانجام شورا و آقای نجفی هم به بهانه بیماری که در بسیاری از مردان بالای ۵۰ سال وجود دارد و مشغول کار خود هستند، تسلیم این فشارها شدند.

وی ادامه داد: حاکمیت دوگانه در کشور ما کاملا مشهود است. مردم به شورایی به نام شورای شهر رای می‌دهند و از جای دیگر دستور می‌رسد که فلانی برای شهرداری تهران نباید انتخاب شود، اگر رای بدهید شش ماه بیشتر دوام نمی‌‌‌‌آورد و بعد به گونه‌ای عمل می‌کنند که همین اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از نحوه احضار نجفی تصریح کرد: همین قضیه کافی است که بفهمیم چرا مبارزه با فساد در کشور ما به نتیجه نمی‌رسد. تا زمانی که قوه قضاییه از استقلال کافی برخوردار نباشد، بسیاری از مشکلات ما پابرجا خواهد بود.

مطهری با اشاره به سخنان روز گذشته دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دخالت قوا و نهادها و سازمان‌ها در کار یکدیگر در کشور ما که هیچ کس قانع به اختیارات خود نیست، معضل بزرگی است. قطعا شورای شهر تهران حق شکایت از دادستان کل را دارد. 

وی افزود: شورای شهر تهران و آقای نجفی امتحان خوبی پس ندادند، باید مقاومت می‌کردند تا مانع استمرار حاکمیت دوباره در کشور و نادیده گرفتن رای مردم می‌شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز