خبرگزاری کار ایران

یک مقام آمریکایی خبر داد؛

تلاش ترامپ برای حل اختلاف‌ها با قطر از ترس نزدیکی دوحه به تهران

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۴۴

یک مقام آمریکایی از تلاش‌های دولت ترامپ برای برداشتن شکاف دیپلماتیک بین قطر و همسایگانش در خلیج فارس خبر داد و گفت: آنها از اینکه قطر به سمت مدار اقتصادی و سیاسی ایران کشیده شده نگران هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، یک مقام آمریکایی گفت: «دولت ترامپ در تلاش است که شکاف دیپلماتیک میان قطر و همسایگانش در خلیج فارس را از بین ببرد، چرا که از اینکه این امیرنشین به سمت مدار اقتصادی و سیاسی ایران کشیده شود، نگران است.»

وی مدعی شده که خطر اصلی دشمنی قطر و کشورهای خلیج فارس، نزدیکی این کشورها به ایران است.

بر اساس این گزارش مقامات آمریکایی می‌ترسند تغییر جهت قطر، یک ائتلاف عمده سیاسی و تهدید امنیت ملی برای آمریکا باشد و تهران،  واشنگتن و متحدان آمریکا را در منطقه را از این جهت به چالش بکشد.

وال استریت ژورنال نوشت: « دولت ترامپ امیدوار است دیدارهای بلندپایه مقامات منطقه در واشنگتن بتواند این اختلاف‌ها را حل و فصل کند. امیر قطر روز سه‌شنبه با ترامپ دیدار کرد. تابستان گذشته کشورهای خلیج فارس قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند. اتهامی که دوحه آن را رد کرده است. در ماه ژوئن عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک‌شان را با قطر قطع کردند و این کشور را تحت محاصره قرار دادند. ترامپ از ابتدا با قرار گرفتن در میان منتقدان قطر به این دشمنی دامن زد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز