خبرگزاری کار ایران

کمالوندی:

نقض برجام، ضربه به نظام بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۲۸۲

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی، هرگونه نقض برجام را ضربه‌ای به نظام بین‌المللی و بازیگران آن دانست.

به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی در سمینار همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای ایران و چین گفت: اگر برجام مورد تهدید قرار گیرد، تبعات سنگینی برای دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و رژیم‌های بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای جهان وارد خواهد کرد.

اجرای موفق برجام، منجر به تعمیق صلح و آرامش در جامعه جهانی می‌شود

وی با بیان اینکه اجرای موفق برجام، منجر به تعمیق صلح و آرامش در جامعه جهانی خواهد شد، اظهار داشت: این امر مستلزم پایبندی همه طرف‌ها بدون هرگونه استثناء و تبعیض در حوزه‌های مختلف حقوقی، فنی و مالی خواهد بود.

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما در حال ورود به همکاری‌های بین‌المللی جدید هستیم که نیازمند رهیافتی سازنده است.

گزارش آژانس نشانه‌ حسن نیت ایران است

کمالوندی با اشاره به برگزاری سمینارهای همکاری‌های بین‌المللی در مسکو، بروکسل و اصفهان تصریح کرد: برگزاری چنین سمینارهایی نشانگر اهمیت اجرای ضمیمه سوم توافق هسته‌ای (همکاری‌های بین‌المللی) و لزوم تبادل تجربیات و نظرات در این حوزه است.

وی افزود: گزارش آژانس انرژی اتمی به طور مکرر بر اجرای تعهدات از سوی ایران تاکید دارد و این نشانه‌ای از حسن نیت ایران برای نشان دادن ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای خود است.

همکاری‌های بین‌المللی موفقی را با شرکای خارجی آغاز کرده‌ایم

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما همکاری‌های بین‌المللی موفقی را با شرکای خارجی در حوزه‌های مختلف آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال ساخت مشترک دو واحد نیروگاهی جدید در بوشهر و همچنین تولید ایزوتوپ پایدار در فوردو هستیم.

کمالوندی با بیان اینکه با چین نیز در حال همکاری نزدیک برای بازسازی و باز طراحی رآکتور آب سنگین اراک هستم، ابراز داشت: گداخت، شکافت، ایمنی و امنیت هسته‌ای، پسمانداری، تربیت نیروی انسانی و حفظ و نگهداری و تحیق و توسعه، از جمله زمینه‌های همکاری برای دو کشور ایران و چین است.

وی بر اجرای تعهدات طرح جامع مشترک، از سوی همه طرف‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز