خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

لایحه موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و سریلانکا به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۱۵

نمایندگان مجلس دوفوریت، کلیات و جزئیات لایحه موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و سریلانکا را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به بررسی لایحه موافقت‌نامه انتقال زندانیان بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا اختصاص داشت، پس از تصویب دوفوریت و کلیات، جزئیات آن را نیز به تصویب رساندند.

بنابر این مصوبه که با ۱۵۳ رای موافق، ۱۱ رای مخالف، ۷ رای ممتنغ از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، انتقال محکومان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی تصویب شد و در صورت تایید نهایی در شورای نگهبان اجازه مبادله زندانیان صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا، بنابر ماده واحده این لایحه، رعایت اصول ۱۳۹ و ۷۷ قانون اساسی در اجرای مواد ۱۵ و ۲۰ این موافقتنامه الزامی است و حال آن‌که به‌گفته حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، حضور ۱۵ زندانی ایرانی در زندان‌های سریلانکا و ۳ زندانی سریلانکایی در زندان‌هایی ایران به‌سر می‌برند.

این درحالی است که علاوه بر موضوع حضور تعدادی از اتباع دو کشور در زندان‌های یکدیگر، سفر قریب‌الوقوع علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به سریلانکا از جمله دلائل قرار گرفتن این لایحه در دستور کار مجلس با قید دو فوریت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز