خبرگزاری کار ایران

در جریان سوال از وزیر بهداشت مطرح شد؛

قاضی‌پور: وزیری که پورشه سوار می‌شود نباید هم به فکر تولید داخلی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۳۸

نماینده ارومیه در جریان سوال از وزیر بهداشت تاکید کرد: شما که نماینده انحصاری یک شرکت آمریکایی تولید لنز عینک هستید که صاحبان آن صهیونیست‌ها هستند طبیعی است که رفتار را دارید وزیری که خودروی پورشه سوار می‌شود و سرمایه چند صد میلیاردی دارد نباید هم به فکر تولید داخلی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی صبح امروز مجلس که به طرح سوال از وزیر بهداشت درمان و آ‌موزش پزشکی اختصاص داشت با اشاره به اظهارات اولیه سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: تمام آنچه که آقای وزیر گفتند کذب محض است آمار غلط دادند که مدارک مستند ندارد و آمار و مستندات ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موجود است.

وی با بیان اینکه تولید ناموس این مملکت است، گفت: با وجود آنکه بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید می‌شود اما آنچه که از سوی برخی مسئولان بخصوص وزیر بهداشت می‌بینیم، عکس آن است.

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس اعلام کرد: مسئولان بدانند جای شرم دارد که به جای دستگیری از کارگران چند میلیارد پولشان را نمی‌دهند و بعد چند برابر آن را خرج واردات می‌کنند و این در حالی است که قطعا تنها افتخار مملکت ما دستیابی به خودکفایی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه سخنانش با انتقاد شدید نسبت به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: چرا از محصولات داخلی حمایت نمی‌کنید. وزیر وارداتی نباید هم به فکر تولید باشد البته این حرف عوام پسندی است که دائم بگوییم باید به فکر جان مردم باشیم اما بر خلاف آن عمل کنیم.

قاضی‌پور تصریح کرد: شما که نماینده انحصاری یک شرکت آمریکایی تولید لنز عینک هستید که صاحبان آن صهیونیست‌ها هستند طبیعی است که رفتار را دارید وزیری که خودروی پورشه سوار می‌شود و سرمایه چند صد میلیاردی دارد نباید هم به فکر تولید داخلی باشد.

وی به بحث واردات دستگاه‌های دیالیز و انتقاد نسبت به این رویه وارداتی، بر تولید این دستگاه‌ها در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه  قرار بوده حدود یک میلیون دستگاه دیالیز به کشور وارد شود اما کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایستادگی و مخالفت کرده است گفت: در آبانماه ۹۶ سرپرست معاونت نظارت و بازرسی فرهنگی و اجتماعی به شما تذکر داد اما شما دستور دادید که در چند استان کشور وسایل دیالیز وارد شود.

نماینده اصولگرای ارومیه یادآور شد: شما که به جان مردم قسم می‌خورید چرا به دلالان وارد کننده دستگاه‌های دیالیز باج می‌دهید و اجازه می‌دهید که به این راحتی در حالی که تولید کننده داخلی مشغول تهیه و تولید این دستگاه‌ها است نمونه خارجی وارد شود.

قاضی‌پور گفت: ما یادمان نرفته است که به محض تولید دستگاه‌های دیالیز داخلی چگونه این دستگاه‌ها با استقبال مواجه شد و بخصوص در دوران تحریم چه کمکی به کشور صورت گرفت. آیا شما فراموش کردید که در دوران تحریم این تولیدکنندگان داخلی چه خدماتی داشتند.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی پور در بخش دوم سخنانش که پس از صحبت‌های وزیر بهداشت و انتقاد شدید اللحن او نسبت به اظهارات اولیه این نماینده مجلس بیان شد خطاب به قاضی‌زاده هاشمی گفت: من نه منافق هستیم و نه توده‌ای. لعنت به منافق و توده‌ای دیروز و امروز.

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان یک عضو از فراکسیون کارگری مجلس اعلام می‌کنم که تولید داخلی ناموس من است و هر کس تولیدکننده داخلی را دزد خطاب کند من به او می‌گویم که خودت شاه‌دزد هستی.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهم تولیدکنندگان داخلی را له کنند این حاشیه‌سازی‌هایی که بازار ارز را به هم زده است توهین به مقام معظم رهبری است ما باید حمایت از تولید در فرمایشات رهبر معظم انقلاب را پیگیری کنیم.

این عضو فراکسیون کارگری مجلس دهم یادآور شد: اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کردیم مملکت گلستان می‌شد تولیدکنندگان داخلی و صنعت‌گران در صنعت دارو و پزشکی این کشور زحمت فراوان کشیده و کشور را در این امور خودکفا کرده است. آیا این وزارتخانه با این عریض و طویلی نباید به کمک تولیدکنندگان می‌آمد و از نفوذ خود در منطقه برای توسعه صادرات استفاده می‌کرد. چرا واردکنندگان تجهیزات پزشکی باید حقوق و عوارض کمتری نسبت به تولیدکنندگان این تجهیزات در داخل کشور بپردازند.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: اگر به من اعتماد ندارید بروید از جناب آقای دکتر عارف بپرسید که در زمانی که معاون اول رئیس جمهور بودند چرا بخشنامه‌ای صادر کرد که هیات امنا از واردات پرهیز کنند و امروز برخلاف بخشنامه ایشان واردات انجام می‌شود.

او در ادامه وزیر بهداشت را خطاب قرار داد و گفت: شاید شما بگویید من به دنبال محصول ارزان‌تر هستم اما اگر وزارت بهداشت قصد حمایت از تولیدکنندگان را داشت این همه سال اصلاح قوانین را نادیده می‌گرفت اما سیستمی که معتقد به واردات است از تغییر قوانین ضمن تولید نفعی نمی‌برد و همه امور را به سمت تسهیل واردات پیش می‌برد.

او گفت: آقای قاضی‌زاده شما گوش فلک را پر کردید که قیمت صافی دستگاه دیالیز تولید داخل گران است اما آیا یک بار پرسیده‌اید که آنها چطور با قیمت پایین‌تر صادرات انجام می‌دهند؟

قاضی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت می‌خواهد از طریق هیات امنا برود و به صورت ارزی و نقدی واردات صافی دیالیز را انجام دهد. شما هنری نکردید که با استفاده از انواع و اقسام یارانه‌ها و معافیت‌های مختلف همچون معافیت از پرداخت یارانه ۹ درصد و معافیت از عوارض گمرکی و حذف حاشیه سوخت صافی دستگاه دیالیز را ارزان‌تر وارد کنید تا مقابل تولیدکننده داخلی بایستید. در همه جای دنیا از تولیدکنندگان خود حمایت می‌کنند اما ما واردات را ارزان می‌کنیم که این خلاف همه سیاست‌های کاهش تصدی‌گری و اصل ۴۴ دولت است و ما مقابل آن می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم تولید که با این زحمت به گفته آقای نوبخت سرپا ایستاده توسط چند دلال نابود شود.

این عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه فراکسیون هرگز از این موضوع گذر نخواهد کرد یادآور شد: ما از هزاران کارگر شاغل که کارخانجات ساخت صافی دستگاه دیالیز در این مملکت حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم واردات اتفاق بیفتد.

این نماینده اصولگرای ارومیه در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر ما را از شکایت نترسانید ما بارها توسط شما همکارانتان در دولت معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس محیط زیست سابق مورد شکایت قرار گرفته و در دادگاه حاضر شدیم. مرد به دادگاه می‌رود و از گفته خود دفاع می‌کند. من حاضرم به خاطر تولید ملی و حمایت از کارگر ایرانی اعدام شده و همین جا شلاق بخورم اما لایه‌های آسیب‌دیده جامعه را حفظ کنم و از حق و حقوق ملت دفاع کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز