خبرگزاری کار ایران

سنایی:

بهبود روابط تهران و مسکو بر روابط میان مسلمانان ایران و روسیه نیز تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۶۹۳

سفیر کشورمان در روسیه با رئیس شورای مفتیان روسیه دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌های فرهنگی فیمابین، مسائل منطقه و جهان اسلام تبادل نظر کرد.

 

به گزارش ایلنا، شیخ راویل عین‌‌‌الدین در این دیدار با اشاره به چالش‌‌‌‌های منطقه و جهان اسلام به ویژه حملات موشکی اخیر به سوریه گفت: ما و مسلمانان روسیه در قالب مواضع مقامات کشورمان هرگونه اقدام خارج از شورای امنیت و ضد حقوق بین‌‌‌‌الملل را به شدت محکوم می‌‌‌کنیم.

وی ادامه داد: هژمونی غرب در منطقه در حال افول است و غربی‌‌‌ها به دنبال ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و همچنین روسیه و ایران هستند. 

رئیس شورای مفتیان روسیه ضمن اعلام آمادگی اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه برای توسعه همکاری‌های فرهنگی – اسلامی با جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های ایران به خاطر تنوع و وسعت همکاری با بخش‌‌‌‌های مختلف اداره دینی و شورای مفتیان، اظهار خشنودی کرد. 

مهدی سنایی نیز از تلاش‌های راویل عین‌‌‌‌الدین و رویکرد مثبت و مسئولیت‌‌‌آمیز وی در ایجاد گفت‌وگو، تقریب و وحدت میان مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی، تقدیر کرد و اظهار داشت: امروزه، روابط ایران و روسیه در بهترین شرایط خود، قرار دارد و روزبه‌‌‌‌روز در حال پیشرفت است لذا به طور طبیعی این وضعیت بر روابط میان مسلمانان دو کشور، نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: امروز ملت‌ها و جوانان منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند به شناخت تفکر اسلامی اصیل، عقلائی و معتدل هستند و نخبگان فرهنگی – اسلامی دو کشور می‌‌‌توانند در این راستا، گام‌‌‌های مشترکی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز