خبرگزاری کار ایران

حاتمی در دیدار با وزیر کشور عراق:

با شکست داعش، اولویت ایران کمک به بازسازی عراق است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۹۷۸

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در دومین روز از سفر به بغداد، با ‌وزیر کشور عراق دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با بیان اینکه اشتراکات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد، اظهار داشت: این اشتراکات ‌موجب همبستگی و ‌نزدیک‌تر شدن دو کشور شده است.

وی ‌عزیمت حجم بالای هر ساله زوار عتبات عالیات ‌از ایران اسلامی ‌به سوی کشور عراق ‌و بالعکس کثرت جمعیت ‌عراق برای زیارت حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س‌) در ‌ایران را ‌نمونه‌ای از این اشتراکات دینی و مذهبی عنوان کرد و افزود: ‌جا دارد از میهمان‌نوازی‌ها و پشتیبانی‌های کشور عراق در ‌این سفرهای معنوی به ویژه ‌مراسم اربعین حسینی و عاشورا تشکر کنم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بسیار خرسندم ‌در شرایطی به کشور عراق سفر کردم که شر داعش از سر عراق برداشته شده است، تصریح کرد: ‌کشور دوست و همسایه و برادرمان ‌عراق روزهای پرفروغی را با شکست داعش طی خواهد کرد.

امیر سرتیپ  حاتمی پیروزی بر داعش را نه تنها برای عراق بلکه برای امنیت و ثبات منطقه حائز اهمیت دانست و از ‌مقام شامخ رزمندگان سلحشوری که با تقدیم جان با ارزش خود موجب استقرار صلح، امنیت و آرامش شدند تجلیل کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران سیاست جمهوری اسلامی ایران را کمک و یاری مردم و دولت عراق در تمام شرایط اعلام کرد و ادامه داد: ‌با شکست داعش اولویت جمهوری اسلامی ایران کمک به بازسازی عراق است.

وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با تشکر از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ‌برای حمایت‌های همه‌جانبه از ملت و دولت عراق گفت: بسیار خوشحالیم که ملت عراق با فداکاری و شجاعت و با پایبندی به فتوای مرجعیت و با حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران توانستند بر داعش غلبه کرده و این گروه تروریستی ناپاک را به خاک ذلت بکشانند.

قاسم الاعرجی نقش رهبری معظم انقلاب اسلامی را در ناکام گذاشتن دشمنان اسلام حائز اهمیت دانست‌ و از تمامی هدایت‌ها و رهبری‌های حکیمانه معظم ‌له تشکر کردند.

وزیر کشور عراق به نقش و همکاری صمیمانه جمهوری اسلامی ایران در ‌برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی اشاره ‌و از تلاش‌های پلیس امنیتی ایران قدردانی کردند.

وی توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را در حوزه‌های دفاعی، انتظامی و امنیتی خواستار شد و همکاری‌های دوجانبه را موجب ارتقاء و امنیت داخلی عراق دانست و خاطرنشان کرد: ‌بسیار علاقه‌مندم که در زمینه‌های مورد علاقه از تجارب ارزنده جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز