خبرگزاری کار ایران

ظریف:

ایران در برجام و بیرون از برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۱۶۷

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران در برجام و بیرون از برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد و حتما اقدامی که ایران خواهد کرد و واکنشی که جامعه بین‌المللی به حرکت آمریکا خواهد داشت، برای آمریکایی‌ها بسیار ناخوشایند است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که اگر آمریکا از برجام خارج شود اولین واکنش ایران چه خواهد بود؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران حتما براساس منافعش عمل می‌کند، ایران در برجام و بیرون از برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد و حتما اقدامی که ایران خواهد کرد و واکنشی که جامعه بین‌المللی  به حرکت آمریکا خواهد داشت، برای آمریکایی‌ها بسیار  ناخوشایند است.

وی درخصوص سفرش به نیویورک هم اظهار داشت: برای شرکت در اجلاس ویژه‌ای که رئیس مجمع عمومی برای بحث درباره صلح پایدار در نیویورک ترتیب داده به نیویورک آمدم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به فرصت‌های برگزاری این اجلاس تصریح کرد: این اجلاس فرصتی فراهم می‌کند که دیدگاه‌های جمهوری اسلامی به ویژه درباره پیشنهادهایی که برای ایجاد گفت‌وگو و امنیت پایدار در منطقه خلیج فارس و در همسایگی مطرح کردیم و ایده منطقه‌ قوی که دولت آقای روحانی برای ایجاد پایداری، امنیت و آرامش در منطقه مطرح کرده است را در مجمع عمومی مطرح کرده و با سایر اعضای مجمع نیز در این زمینه مشورت کنیم.

ظریف با یادآوری دیدارهای خود در نیویورک خاطرنشان کرد:: فردا با رئیس مجمع عمومی گفت‌وگو خواهم کرد و با بعضی از اعضایی که برای شرکت در اجلاس حضور خواهند داشت نیز دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد. حضور در نیویورک فرصتی خواهد بود که با برخی گروه‌های فکری، برخی رسانه‌ها و سردبیرها و کسانی که نخبگان سیاسی اینجا محسوب می‌شوند، خارج از دولت آمریکا، گفت‌وگو داشته باشیم، مخصوصا با توجه به شرایط کنونی منطقه که خطر سیاست‌های غلط آمریکا می‌تواند منطقه ما را به سمت بسیار خطرناکی مخصوصا در سوریه سوق بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز