خبرگزاری کار ایران

ساعی در گفت‌وگو با ایلنا:

نیروی انتظامی پایشی درباره گشت ارشاد داشته باشد/ گشت ارشاد برای نسل جدید ما خوشایند و مثبت نیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۶۵۲

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد گشت ارشاد گفت: نیروی انتظامی باید یک پایش درخصوص گشت ارشاد داشته باشد. امروز این گشت برای نسل جدید ما خوشایند و مثبت نیست.

زهرا ساعی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره طرح سوال از سوی کمیسیون اجتماعی از وزیر کشور در خصوص عملکرد گشت ارشاد گفت: به صورت شخصی با وزیر کشور تماس گرفتیم و خواستار پیگیری موضوع شدیم،‌ اما این که کمیسیون اجتماعی چه تصمیمی می‌گیرد باید جلسه تشکیل شود تا ببینیم چه تصمیمی می‌گیریم.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی باید درباره دو نکته توضیح دهد؛ نخست اینکه چرا این اتفاق افتاده است و کار به این جا کشیده است و سپس این که یک برخورد قاطع و صریح با خاطیان انجام شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماموران به هر حال آموزش‌هایی می‌بینند، عنوان کرد: ماموران زمانی که آموزش می‌بینند با این مفهوم آشنا می‌شوند که چگونه رفتار کنند و در مواقع لزوم چه رفتاری کنند و چه واکنش سنجیده‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افکار عمومی ملتهب است،‌ پلیس در هر کشور یک نهاد ضروری برای حفظ آسایش،‌ آرامش و تأمین امنیت و نظم اجتماعی است و نباید خللی ایجاد شود و به خاطر سهل‌انگاری چندنفر از مأموران نباید زیر سوأل بروند.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نیروی انتظامی باید یک پایش درخصوص گشت ارشاد داشته باشد، گفت: از دهه هشتاد گشت ارشاد به وجود آمده است باید یک رصدی انجام دهند که آیا به اهداف خود رسیده‌اند؟ کارکردهایش مناسب است؟ بازخورد درست و مثبت داشته است؟

وی افزود: از فرمانده محترم نیروی انتظامی می‌خواهیم به طور جدی پیگیر این موضوع باشند،‌ امروز گشت ارشاد برای نسل جدید ما خوشایند و مثبت نیست و عملکرد عکس داشته است.

ساعی خاطرنشان کرد: با وزیر کشور هم تماس خواهیم داشت تا به صورت جدی پیگیر موضوع باشد تا اگر بخشی از یک ساختار معیوب است، این کارکرد منفی به کل سیستم نسبت داده نشود، تا دیگر شاهد این بداخلاقی‌ها نباشیم که نه وجهه خوبی در داخل دارد و نه در سطح بین‌المللی برای ما مناسب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز