خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

روایت فیاض زاهد از دیدار فعالان رسانه‌ای با ناطق نوری

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۷۱۸

یک استاد دانشگاه با اشاره به دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای با ناطق نوری عنوان کرد: در این دیدار با آقای ناطق نوری گفته‌ام که ما برای شکست شما در سال ۷۶ حداکثر تلاش خود را کردیم ولی از شما را شخصیتی جوانمرد و اخلاق‌مدار دیدیم.

فیاض زاهد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به دیدار خود و جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای با حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری گفت: این جلسه صبح روز پنجشنبه در حوزه علمیه امام حسن مجتبی که در لواسان قرار دارد و تحت مدیریت ایشان است، انجام شد.

وی با بیان اینکه دیدارکنندگان جمعی از کسانی هستند که مسئولیت رسانه‌ای داشته یا به صورت حرفه‌ای فعالیت رسانه‌ای انجام می‌دهند، اظهار داشت: عموما آقایان معظمی و غلامعلی رجایی مسئول هماهنگی برگزاری این جلسات هستند. این جمع در گذشته دیدارهایی به صورت فصلی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت که در آن دیدار هم ما مسائل خودمان را نزد ایشان مطرح می‌کردیم و هم آقای هاشمی نکاتی را مطرح می‌کردند.

این روزنامه‌نگار با بیان اینکه من سال‌های طولانی‌ بود که آقای ناطق نوری را ندیده بودم و این جلسه فرصت مغتنمی برای دیدار با ایشان بود، تصریح کرد: خانم مینو خالقی و آقایان محمدجواد حق‌شناس، یاشار سلطانی، غلامعلی رجایی، فؤاد صادقی و بنده در این جلسه حضور داشتیم و البته تعدادی از دوستان نیز فرصت حضور در آن را پیدا نکردند.

زاهد با بیان اینکه در این جلسه هر کدام از دوستان در خصوص مسائل مختلف نکاتی را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: بنده نیز با توجه به تخصصم در حوزه روابط بین‌الملل، به تشریح وضعیت کنونی در عرصه جهانی پرداختم و یادآور شدم که تیم کنونی سیاست خارجی و امنیتی آقای ترامپ ریشه‌هایش به دولت رونالد ریگان بازمی‌گردد که در ایجاد جنگ سرد، افزایش هجمه، فضاسازی‌های کاذب، جنگ روانی و بحران‌سازی متخصص هستند و در این راستا ضروری است ما به فکر انسجام‌‌بخشی به نظام در برابر این مسائل باشیم.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به حوزه رسانه، ساختار سیاسی کشور، محدود شدن فضای مجازی، بی‌توجهی به ریشه‌های بحران دی‌ماه ۹۶ و همچنین گلایه‌مندی از نوع عملکرد آقای روحانی از مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آقای ناطق نوری در این جلسه صحبت‌های مهمی را مطرح کردند، ابراز داشت: قانون اساسی و ضرورت توجه به ظرفیت‌های آن و همچنین بازنگری آن از جمله محورهایی بود که آقای ناطق نوری به آن اشاره کردند و نگران هستند که برخی از مسئولیت‌ها حوزه‌هایش در قانون اساسی به روشنی تفکیک نشده و تکالیف مشخص نیست که این مسئله موجب سردرگمی در پیگیری مطالبات شده است. 

زاهد با بیان اینکه آقای ناطق نوری در این دیدار از ملاقات خود با حسن روحانی به همراه سیدمحمد خاتمی و اسحاق جهانگیری خبر داد، بیان کرد: آقای ناطق نوری گفتند در این دیدار دغدغه‌هایی که به ایشان ارجاع شده است را به آقای روحانی گفته‌اند و همچنین نگرانی خود را نسبت به تیم اقتصادی دولت و همچنین وعده‌هایی که دولت باید محقق کند و افزایش کارآمدی دولت در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی را به رئیس جمهور یادآور شود.

وی با بیان اینکه در این دیدار مقرر شد تا به شکل جدی‌تری در آینده‌ای نزدیک در خدمت آقای ناطق نوری باشیم، یادآور شد: من در این دیدار با آقای ناطق نوری گفته‌ام که ما برای شکست شما در سال ۷۶ حداکثر تلاش خود را کردیم ولی از شما را شخصیتی جوانمرد و اخلاق‌مدار دیدیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ذکر خاطره‌ای عنوان کرد: من با آقای ناطق در این دیدار گفتم یک روز به دیدار آقای خاتمی رفتم و از ایشان پرسیدم که اگر شما به دوم خرداد ۷۶ بازمی‌گشتید چه کاری را انجام می‌دادید که نکردید؟ آقای خاتمی در پاسخ به این پرسش گفتند من برای پیشبرد و تعمیق و همکاری گسترده‌تر در عرصه مردمسالاری باید ۳۰ درصد از چینش کابینه را به نظرات آقای ناطق نوری اختصاص می‌دادم و چه بسا با این کار، کارها بیشتر جلو می‌رفت.

زاهد اضافه کرد: آقای ناطق نوری پس از شنیدن این سخنان از این نگرش خوشحال شدند و اکنون ما خشنودیم که آقای خاتمی و ناطق نوری دوستان نزدیکی هستند که می‌توانند با کمک یکدیگر کشور را برای گذر از بحران‌های پیش رو راهبری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آقای ناطق نوری در رابطه با واکنش رئیس‌جمهور نسبت به اظهارات وی و خاتمی چه بوده است؟ گفت: گویا آقای روحانی از این دیدار استقبال کرده و خواهان دیدارهای بیشتر شده‌اند.

این روزنامه‌نگار در پاسخ به این سوال که آیا موضوع آقای جهانگیری در این دیدار مطرح شده است؟ اظهار داشت: گویا ظاهرا این موضوع در این دیدار طرح شده است.

زاهد در پایان تصریح کرد: آقای ناطق نوری ظاهرا از مسئولیت‌های سیاسی استعفا دادند ولی از کنشگری در عرصه ملی و سیاسی خیر. برای من جالب بود مردی با سلامت جسمانی ایشان و محبوبیتی که در جامعه دارند به گوشه‌ای رفتند و به کار علمی می‌پردازند. ای کاش برخی از مسئولان ما نیز این کار را می‌کردند و اتاق‌های فکر تشکیل می‌دادند و کار اجرایی را به جوانان واگذار می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز