خبرگزاری کار ایران

پارسایی در صحن مجلس:

حمایت‌های انحصارگونه، کالای داخلی را زمین‌گیر می‌کند/ هیچ نظارتی بر قیمت گذاری خودرو نیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۷۸۶

نماینده مردم شیراز گفت: حمایت‌های بیش از حد و انحصارگونه نه تنها حمایت از کالای داخلی نیست بلکه کالای داخلی را زمین‌گیر و به دشمن ملت تبدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام پارسایی صبح امروز در صحن علنی مجلس درباره طرح دو فوریتی تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو گفت: این طرح را ۲۱۷ نماینده مجلس امضا کرده‌اند و ضرورت دارد بازار خودرو کشور ساماندهی مناسبی شود. اگر سیستم خودروهای داخلی اصلاح شود این کار در جهت حمایت از کالای ایرانی است، اگر خودروهای داخلی را با خودروهای کشور ترکیه مقایسه کنیم متوجه می‌شویم حدود ۱۰ برابر ترکیه خودروهای کشور مصرف سوخت دارند که باید این موضوع اصلاح شود.

نماینده مردم شیراز افزود: علیرغم تعهدات خودروسازان برای اصلاح سیستم‌های خودرو داخلی در این زمینه اقدامی نشده است. حمایت‌های بیش از حد و انحصارگونه نه تنها حمایت از کالای داخلی نیست بلکه کالای داخلی را زمین‌گیر و به دشمن ملت تبدیل کرده‌اند. خودروسازی که در طول ۱۰ سال بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از هموطنان را به کام مرگ فرستاده و ۲ برابر این موضوع معلول داریم به نوعی بیشتر از یک جنگ به کشور خسارات معنوی و مادی وارد کرده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: هیچ نظارتی بر قیمت گذاری خودرو نیست، اگر حمایت‌هایی که از صنعت خودرو انجام می‌شد از صنعتی مانند فرش انجام می‌شد مطمئنا جایگزین خوبی برای موضوع اشتغالزایی محسوب می‌شد. کشور کره ۲ سال بعد از ما شروع به خودروسازی کرد اما در حال حاضر در بازار جهانی نقش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز