خبرگزاری کار ایران

توضیح پزشکیان درباره صدای پخش شده در صحن مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۸۵۵

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده اصلاح طلب مردم تهران که به طور غیرمستقیم و بدو اشاره به نام کسی خواستار دفاع هیئت رئیسه از شان مجلس شده بود، از علیرضا سلیمی نماینده اصولگرای محلات به عنوان صاحب صدای منتشر شده در فضای مجازی طی روزهای اخیر نام برد و توضیحاتی درباره این موضوع بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس در مورد وظایف هیئت رئیسه و دفاع از شان نمایندگان و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک جریانی برای اینکه نمایندگان مجلس را تخریب کند از هر حشیشی برای خودش تشبث می‌کند و به هر چیزی چنگ می‌زند و می‌خواهد سوءاستفاده کند و هیئت رئیسه مجلس هم ساکت است.

وی با اشاره به موارد این اتفاقات گفت: شاهد هستیم که یک بار به عنوان مثال در مورد جریانی خاص بحث‌هایی مطرح می‌شود ولی یکی از نمایندگان به هر دلیل واژه‌ای را به اشتباه می‌خواند و بعد می‌بینیم که تمام فضای مجازی علیه این نماینده بسیج می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اخیرا در رابطه با یکی از نمایندگان که در یکی از جلسات مجلس به مناسبت بحثی فقهی مساله‌ای را مطرح کرده این اتفاق افتاد و اظهارات این نماینده را به بحث آقای محبی‌نیا چسباندند و گفتند ببینید که مجلس و نمایندگان دنبال چه چیزهایی هستند.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: برای این مجلس زشت است که نمایندگان ما را در این مجلس که از پاک‌دست‌ترین افراد جامعه و عصاره فضایل ملت هستند چنین زیر سوال ببرند و خواهشم از هیئت رئیسه این است که در این جریانات جدی باشند.

کواکبیان ادامه داد: البته همه باید مراقب اعمال و کردارمان باشیم و در این شکی نیست اما لازم است هیئت رئیسه در مقابل آن جریانی که می‌خواهد اقتدار مجلس را بشکند و خانه ملت را تضعیف کند جدیت به خرج دهد.

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در واکنش به این تذکر نماینده تهران گفت: بحثی که در این فضای مجازی پیچیده و فایل صوتی که از نطق آقای محبی نیا پخش شده و یک بخشی از آن را یک صوت آورده‌ بودند، در حقیقت شیطنتی بود که در فضاهای مجازی درست شد و با آبروی انسان‌ها بازی شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام این نماینده اعلام کرد برادرمان آقای سلیمی آن روز اعتراضی داشت در مورد طرح پالرمو و نظر شورای نگهبان که می‌گفت این را قبول ندارد و بعد ما گفتیم که شورای نگهبان را نباید در این رابطه بخواهیم در نتیجه این نماینده بالا آمد و در جایگاه هیئت رئیسه این موضوع را شرح داد و ما از او خواستیم که موضوع را پیگیری نکند چرا که این روندی را به وجود می‌آورد که مصداق گندم‌نمایی و جوفروشی است و یا اینکه مثل آن می‌ماند که در خواستگاری دختری خوشگل نشان‌تان دهند و دختری را زشت را به صیغه شما دربیاورند.

وی افزود: اینها در فضای مجازی آمدند و بحث مربوط به دختر خوشگل را درآوردند و فضای زشتی را در رسانه‌ها ایجاد کردند این بی‌اخلاقی‌ها و کارهای زشتی که بعضی اوقات در فضای مجازی انجام می‌شود باید تمام شود و نباید زشت‌نمایی کنیم.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: بحثی کاملا علمی و تخصصی در همه این مذاکرات وجود داشت اما آمدند و گفتند رسانه‌ها به جای آنکه این کارها را بکنند ادب و اخلاق را رعایت کنند بنابراین خواهشمان این است رسانه‌ها از اول تا آخر موضوع را یکجا بگویند.  

به گزارش ایلنا در جریان نشست علنی روز سه‌شنبه گذشته مجلس شورای اسلامی در حالی که جها‌ن‌بخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب مشغول سخنرانی در مورد یک طرح با محوریت مسائل اقتصادی بود صدای یکی دیگر از نمایندگان در میکروفن او پیچید و این مساله به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد که در روزهای بعد گمانه‌زنی‌هایی در مورد صاحب این صدا به میان آمد.

در این راستا کاربران در فضای مجازی با تطبیق صدای منتشر شده با صدای دیگر نمایندگان از علیرضا سلیمی نماینده اصولگرای محلات به عنوان صاحب صدا یاد کردند و توئیت‌ها و اظهارنظرهای غیرمستقیم برخی از نمایندگان نیز منجر به افشای کامل این مساله شد. همچنین عبارت شنیع به کار رفته توسط این نماینده اصولگرا (که گفته بود «از این دختر خوشگل‌ها به ما نشان دهید» ) موضوع و سوژه شوخی‌ها و طنزهای کاربران در فضای مجازی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز