خبرگزاری کار ایران

ورود مدعی‌العموم به بحران کم آبی استان کرمان

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۰۲۲

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای صیانت از منابع آبی تعداد ۱۰۴ حلقه چاه غیر مجاز طبق دستورات قضایی توسط شرکت آب منطقه ای استان مسدود و تعداد ۴۳۸دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شده است

به گزارش ایلنا، دادخدا سالاری اظهار داشت:از سال گذشته تا کنون یک هزار و ۹۴۶فقره چاه غیرمجاز توسط شرکت آب منطقه ای در استان کرمان از شناسایی شده است

دادستان کرمان  با هشدار به اینکه آبهای سطحی ما با بحران جدی روبرو است و وضعیت آبهای زیر زمینی نیز بسیار نامناسب است،  تعداد چاه های پر و مسلوب المنفعه شده در استان کرمان  طی سه سال گذشته را ۳هزار و ۵۳۳ اعلام کرد و افزود:طی این مدت  ۷۵۵مورد تقلیل بهره برداری از چاه های مجاز دارای اضافه برداشت داشته ایم.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: صیانت از منابع آب نیاز به فرهنگ سازی دارد که در این خصوص نیز مشارکت همه افراد و دستگاه‌ها ضروری است و عزم همگانی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی  به عنوان حافظ منابع و منافع مردم با استفاده از ظرفیت قضایی خود در صیانت از منابع آب وارد مقوله حفظ و صیانت از منابع آبی شده است .

سالاری با اشاره به اینکه امروز موضوع  آب به لحاظ اهمیت به  یکی از مسائل  مهم کشور تبدیل شده است،تاکید کرد: معضل آب و بحران آب به عنوان یک معضل اجتماعی صرف مطرح نیست و به عنوان یک بحث امنیتی مطرح می شود.

این مقام قضائی با اشاره به مصرف بخش عمده منابع آبی در حوزه کشاورزی، گفت: راندمان آب در این حوزه نیز پائین است و در این راستا بایداستفاده از شیوه های نوین آبیاری با سرعت بیشتری انجام شود.

دادستان کرمان به ظرفیت‌های مناسب شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان اشاره کرد و گفت: ترکیب مناسب مقام های قضایی و اجرایی مرتبط با موضوع در این شورا ظرفیت های  بسیار مناسبی را در جهت صیانت از منابع آب و اراضی را به وجود آورده است.

دادستان کرمان در پایان به اجرای  طرح همیاران آب که از ابتکارات استاندار محترم استان کرمان می‌باشد اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح  توانسته است تاثیر مطلوبی را بر مدیریت آب داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز