خبرگزاری کار ایران

در جلسه مسئولان عالی قضایی مطرح شد؛

واکنش رئیس قوه قضاییه به ماجرای برخورد گشت ارشاد با دختر جوان/ نیروی انتظامی نباید یک قدم هم عقب‌نشینی کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۸۷

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وحدت سپاه و ارتش، این موضوع را موجب نمایش اقتدار تمام عیار نظام در سطح منطقه و جهان توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که هم مسئولان و هم مردم عزیز باید در این شرایط به آن توجه کنند، وضعیت خاص کشور از نظر تهاجم سلطه جهانی و دشمنان انقلاب بخصوص آمریکا و اذناب منطقه ای آن به جمهوری اسلامی است. این میزان از صراحت در دشمن و مقابله با جمهوری اسلامی و به کاربردن همه ابزارها علیه نظام در  طول سالهای گذشته بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن گزینه حمله نظامی را از ذهن خود خارج کرده اما تقابلی چند جانبه با نظام جمهوری اسلامی را آغاز کرده که این تقابل چند ضلع دارد. از طرفی تلاش می‌کنند که با نفوذ در ساختارهای نظام و ایجاد تغییر و انحراف در محاسبات و پیش بینی های مسئولان جمهوری اسلامی، کشور را ضربه پذیر کنند و همچنین با جنگ نرم در باورهای مردم اثر بگذارند. از طرف دیگر اخلال در فضای اقتصادی و محیط کسب و کار را در دستور کار قرار داده اند که نمونه‌ای از آن را در تلاطم های اخیر بازار ارز مشاهده کردیم. همچنین از ظرفیت همه دشمنان انقلاب نظیر منافقین و گروه های تروریستی ضد انقلاب برای ایجاد ناامنی در کشور استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که «همه این تلاش‌های دشمن را به دقت رصد می‌کنیم»، افزود: حضور همیشگی مردم در صحنه و به هوش بودن نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی همواره توانسته امنیت کشور را حفظ کند؛ چنانکه در اغتشاشات اخیر با حضور و هوشیاری مردم بساط اغتشاشگران جمع شد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نزدیکی مواضع رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در ایام اخیر اظهار کرد: امروز لابی‌های سنگین رژیم صهیونیستی با لابی‌های نظام پوشالی سعودی همدست شده و صدها میلیون دلار آشکارا صرف کرده‌اند تا چهره‌های تندرو ضد جمهوری اسلامی در اطراف رئیس جمهور آمریکا جمع شوند؛ چهره‌هایی که از گذشته بیشترین بهره‌مندی از ابزار منافقین برای مقابله با جمهوری اسلامی را در دستور کار خود دارند و با پول سعودی ها در آمریکا روی کار آمده اند که این نحوه تقابل آشکار با نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای برهم زدن کشور با شیوه های مختلف عملیات روانی، به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: امروز همه شاهد هستند که آمریکا چگونه با موضوع برجام بازی می کند. آمریکا از رهگذر برجام چه تسهیلاتی برای ایران ایجاد کرده بود که امروز مدام تهدید به خروج از برجام می کند؟ تمام تلاش آنها برای راه انداختن چنین نمایش هایی، تأثیرگذاری در صحنه داخلی ایران است.

وی با تأکید بر این‌که «تمامی تهدیدها علیه کشور قابلیت تبدیل شدن به فرصت را دارد»، شرط تحقق این موضوع را هوشیاری، تدبیر و اقدام به موقع مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه گروه های ضد انقلاب از جمله منافقین را برای برهم زدن امنیت کشور بسیج کرده اند. بر همین مبنا مردم و دلسوزان نظام باید در صحنه حضور موثر و فعال داشته باشند. ما نمی توانیم این موضوع را بپذیریم که برخی در داخل کشور همان سخنان و تحلیل های دشمن را ارائه کنند. اگر اقدامات آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ابهاماتی داشت، برخی تحلیل ها و تفسیرها قابل پذیرش بود اما در شرایط فعلی که دشمنی‌ها کاملاً آشکار و صریح است دیگر جایی برای تفسیر اقدامات وجود ندارد و تحلیل های همسو با مواضع دشمن قابل هضم نیست.

آملی لاریجانی با تأکید بر این‌که «نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولی فقیه و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید به صورت یکپارچه عمل کند»، به جلسه مشترک روز گذشته سه قوه اشاره کرد و گفت: در این جلسه نیز بر ضرورت همدلی و اتحاد قوا تأکید شد. البته وجود اختلاف سلیقه کاملاً طبیعی است اما درخصوص مسائل اساسی کشور و بویژه آنچه که به امنیت و اقتدار نظام باز می گردد باید همه همدل و ید واحده باشند و در چارچوب سیاست های رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

وی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی در برخی کشورهای منطقه به عنوان یکی از سیاست های اساسی نظام خاطرنشان کرد: وقتی مجموعه نظام به این جمع‌بندی می‌رسد که برای حفظ اقتدار کشور و پاسخ به ندای برادران مسلمان خود در سوریه و عراق در این کشورها به نحو مستشاری حضور یابد دیگر کسی نباید این سیاست نظام را زیر سوال ببرد بلکه همه باید همدل و همصدا آن را مورد دفاع و حمایت قرار دهند.

وی با تأکید بر ضرورت دشمن شناسی تصریح کرد: اگر امروز همچنان سیاستمداری بگوید که ما فکر می کنیم آمریکا دشمن نیست، در واقع خودش را به جهالت زده است زیرا در هیچ دوره ای آمریکا و کشورهایی نظیر عربستان سعودی تا این حد آشکارا با همراهی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن قطعی جهان اسلام، علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام نکرده اند.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که «همگی باید برای حفظ آرامش کشور، خنثی سازی عملیات روانی دشمن و تدبیر در صحنه اقتصادی هوشیارانه عمل کنند»، افزود: یکی از مهمترین مسائل در کشور بحث امنیت سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی است. تدبیر قوه مجریه در این زمینه بسیار موثر خواهد بود و امری اساسی است اما به هر حال مجلس و قوه قضاییه نیز باید نقش خود را در این عرصه به خوبی ایفا کنند. دستگاه قضایی همانند سالهای گذشته در امر مبارزه با فساد و تأمین امنیت اقتصادی تلاش می کند تا به این ترتیب با همکاری قوای دیگر گره های اقتصادی باز شود.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با دارا بودن منابع  غنی نفت و گاز، معادن بسیار و سرمایه‌های انسانی چشمگیر شامل افراد عالم و جوانهای پا به کار در میدان، نباید هیچ هراسی به خود راه دهد. این کشور متفاوت از برخی کشورهاست که با کوچکترین فشاری از بیرون تسلیم می شوند. مردم عزیز ما ۴۰ سال سخت ترین تحریم ها و تهدیدها از جانب دشمن را به جان خریده اند و امروز جمهوری اسلامی از نظر نظامی، علمی، فناوری و سرمایه های اقتصادی در بهترین دوران حیات خود قرار دارد؛ لذا از این جهت هیچ هراسی از تحریم ها و تهدیدها نداریم منتها این روحیه و ظرفیت های موجود، منافاتی با ضرورت تدبیر مسئولان و حضور مردم ندارد.

وی در ادامه با تأکید بر «ضرورت تلاش هرچه بیشتر در جهت تأمین امنیت اقتصادی در کشور» گفت: امیدوارم معاون اول قوه قضاییه در کنار پیگیری مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، طرحی را تهیه و تنظیم کنند که مقوله امنیت اقتصادی در تعامل با دولت و مجلس به خوبی پیش برود.

آملی لاریجانی افزود: تأمین امنیت اقتصادی صرفاً مربوط به قوه قضاییه نیست. به عنوان مثال در حال حاضر بر اساس قوانین موجود برخی دستگاه های اجرایی نظیر بانک ها و وزارت اقتصاد می توانند اشخاص را ممنوع الخروج کنند یا از طریق سازمان ثبت دست به توقیف اموال بزنند. با توجه به چنین قوانینی پیشنهاد می کنم که معاون اول قوه قضاییه نشست های مشترکی با مجلس و دولت برگزار کند تا طرحی برای تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر قوا در جهت تأمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی تهیه شود.

وی افزود: برحسب برخی گزارش‌ها در حال حاضر میزان نقدینگی در کشور حدود ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که این میزان در سال ۹۲ حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بود و در حال حاضر دو برابر شده است. بنا به نظر بسیاری از متخصصان و کارشناسان اقتصادی این حجم از نقدینگی موجب تورم می شود لذا همه باید دست به دست هم دهند تا ضمن رفع برخی کاستی ها بتوان امنیت سرمایه گذاری را که موجب  رونق کسب و کار در کشور می شود تأمین کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این روز را به همه نیروهای مقتدر و فداکار سپاه تبریک گفت و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تا به امروز همواره یک بازوی قوی نظامی، امنیتی برای کشور و حافظ ارزشهای انقلاب بوده است. هموطنان در دوران دفاع مقدس شاهد جانفشانی ها و ایثار سپاهیان عزیز بودند و این نیرو پس از جنگ نیز در سازندگی کشور نقش بسیار مهمی ایفا کرد و همواره در طول این سالها از مرزهای کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی پاسداری کرده است.  

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که «در طول سال‌های پس از تأسیس سپاه هر جا ندای مظلومی برخاسته و امکان کمک وجود داشته شاهد ایثارگری سپاهیان عزیز بوده‌ایم»، اظهار کرد: ایده تأسیس سپاه بسیار ایده پیشرفته ای بود و اگر سپاه وجود نداشت امروز با مشکلات عدیده ای در کشور مواجه بودیم.

وی با اشاره به وحدت سپاه و ارتش، این موضوع را موجب نمایش اقتدار تمام عیار نظام در سطح منطقه و جهان توصیف کرد و افزود: لازم است در اینجا از فرمانده محترم ارتش  جمهوری اسلامی ایران قدردانی کنم که با حضور خود در مراسم گرامی‌داشت روز پاسدار نشان داد در جمهوری اسلامی همواره برادری حاکم است و نیروهای انقلابی اجازه اختلاف افکنی دشمن را نمی دهند. این اقدام حاکی از اقتدار و عقلانیت فرمانده متدین ارتش بود.

وی خطاب به اعضای سپاه نیز گفت: از برخی سخنان و ناملایمات نرنجید. آنچه اهمیت دارد، هدف شما و مسیری است که از جانب رهبر معظم انقلاب به روشنی برای شما ترسیم شده است. علاوه بر این نباید فراموش کنید که مردم و نظام به وجود شما افتخار می کنند. باید از سردار رشید اسلام، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی نیز قدردانی کنم که در طول سالهای اخیر با فداکاریهای خود و نیروهایشان در این فضای سخت و دشوار در جهت اقتدار اسلام و نظام جمهوری اسلامی در منطقه تلاش کرده اند. همه ما باید توجه داشته باشیم که اقتدار موجود حاصل جانفشانی های نیروهای مقتدر و توانمند مسلح در کشور است.

آملی لاریجانی با اشاره به تلاشهای نیروی انتظامی در برقراری امنیت در داخل کشور نیز خاطرنشان کرد: با توجه به برخی حواشی اخیر باید تأکید کنم که نیروی انتظامی به عنوان بازوی امنیتی کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند و من از برخی عقب نشینی‌ها تعجب می‌کنم. البته اگر در جایی تخلفی صورت گرفت با اعلام شکایت، دستگاه قضایی و پیش از آن بازرسی های مربوطه در نیروی انتظامی به این تخلف رسیدگی قانونی خواهند کرد. اما اگر بنا باشد برخی در مقابل نیروی انتظامی گردنکشی کنند و از این طریق با دو قطبی سازی جامعه تلاش کنند که یک بحث فرهنگی را، سیاسی یا اجتماعی جلوه دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت اقدام نیروی انتظامی در چارچوب شرع و قانون تصریح کرد: نباید اجازه داد که هرکسی در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی مقاومت کند یا مأموری را مورد اهانت قرار دهد. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند. در هیچ  کجای دنیا پذیرفته نیست که پلیس یک کشور هدف هجمه و توهین قرار گیرد زیرا در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود و راه بر عمل و اقتدار نیروی انتظامی برای تأمین امنیت کشور بسته خواهد شد.

براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غیرمجاز از مرز در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت و مواد دیگری از آن به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز