خبرگزاری کار ایران

سیف:

عملیاتی شدن سامانه نیما رویکرد واکنشی سیاست‌گذار را به رویکرد کنشی تبدیل می‌‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۵۳۱

رییس بانک مرکزی تاکید کرد: عملیاتی شدن سامانه نیما رویکرد واکنشی سیاست‌گذار را به رویکرد کنشی تبدیل می‌‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی‌الله سیف در مراسم رونمایی از سامانه نیما از گشایش ۹۲۱۰ فقره ال‌سی به ارزش دو میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار خبر داد و گفت: در مورد ارز مسافرتی دانشجویی و بیماران تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن سامانه نیما رویکرد واکنشی سیاست‌گذار را به رویکرد کنشی تبدیل می‌‌کند، اظهار داشت: با کنترل تقاضای موثر و هدایت بهینه منابع نوسانات و هیجاناتی که اتفاق می‌‌‌افتد از سوی سیاستگذار کنترل خواهد شد. این در حالی است که این سامانه با سامانه وزارت صنعت پرتال جامع ارزی ارتباط دارد و نقش صرافی‌‌ها به عنوان واسطه ارزی در نظر گرفته شده است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: نقش صرافی‌ها مکمل بانک‌ها در این سامانه است و این امر ضروری و اساسی است و براساس نیاز واردکنندگان و امکان تخصیص اولویت‌‌بندی یا عدم تخصیص ارز از سوی سیاستگذاری در این سامانه طراحی شده است.

سیف ادامه داد: سامانه نیما ابزاری برای بانک مرکزی و حاکمیت است که با تخمین پیش از موعد نیازمندی‌‌های ارزی کنترل مصارف ارزی را به صورت سیستماتیک در اختیار داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر واردات رسمی و قانونی برای تامین منابع ارزی قابل انجام است، تصریج کرد: البته کار سامانه نیما از اوایل اسفندماه انجام شده است و قرار بر این بود که اخر خرداد ماه سال جاری رونمایی شود اما به دلیل شرایط کنونی این سامانه اکنون رونمایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز