خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد دیه‌ کشور:

خراسان شمالی کمترین زندانی غیرعمد را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۵۸۹

مدیرعامل ستاد دیه‌ کشور با تقدیر از عملکرد مسئولان قضایی خراسان‌شمالی در حبس‌زدایی تاکید کرد: هم‌اکنون محکومان دیات ناشی از جرایم غیرعمد در این استان به صفر رسیده و بدهکاران‌ مالی آن هم کمترین آمار را در کشور دارند.

به گزارش ایلنا، سید اسدالله جولایی در بازدید از زندان مرکزی بجنورد گفت: هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۷۶ محبوس غیرعمد در بند حضور دارند که سهم استان خراسان شمالی تنها ۸۵ زندانی است. 

وی با اشاره به کمک‌های معنوی و مادی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: با تخصیص کل اعتبار اعلام شده در سفر استانی معظم‌له به بجنورد در سال ۹۱ خوشبختانه تعداد زندانیان تحت حمایت ستاد دیه در برهه‌ای تک‌‌‌رقمی شد و از آن تاریخ تا کنون هم جالب است که آمار  از صد زندانی غیرعمد تجاوز نکرده است که در این حوزه نباید از تلاش‌های نهادهای قضایی و فرهنگی استان در امر پیشگیری غافل بود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: رضایت رهبر فرزانه انقلاب از عملکرد ستاد دیه در حوزه آزادی‌ زندانیان غیرعمد دلگرمی بزرگی نه فقط برای کارکنان این نهاد مردمی بلکه تمامی عزیزانی بوده و هست که تلاش دارند تا ضمن صدور احکام جایگزین حبس، وقتی یک ایرانی نه با ارتکاب یک جنایت بلکه بر حسب یک موضوع غیرکلاهبردارانه راهی حبس شده حتی یک روز بیشتر در بند نماند. دغدغه‌ای که از سمت خیرین تا خود شکات خصوصی قابل مشاهده بوده و بسیاری از طلبکاران و اولیاءدم با نیت تسریع در روند آزادی‌ها حتی تا نیمی از حقوق حقه خود را گذشت می‌کنند.

جولایی افزود: امروز در کنار بسیاری از آمارهای اسف‌بار بر خود وظیفه می‌دانیم که بگوییم برای نمونه در سالی که گذشت مردم خراسان شمالی با حضور در جشن‌های گلریزان آزادی بدهکاران مالی غیرکلاهبرداری زمینه آزادی ۲۴۷ زندانی دردمند را فراهم نمودند. آماری که نسبت به عملکرد آزادی‌ها در سال ۹۵ رشدی در حدود ۲۶ درصد را نشان می‌دهد.

وی مجموع زندانیان غیرعمد حال حاضر این استان را ۸۵ نفر اعلام  و تصریح کرد: با احتساب کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی، در سطح ندامتگاه‌های اسفراین، شیروان و بجنورد در مجموع ۶۵ بدهکار مالی ناشی از چک و ۲۰ محبوس مهریه و نفقه نگهداری می‌شوند که مبلغ بدهی این افراد رقمی معادل سه میلیارد تومان است.

بازدید از زندان شیروان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری و استاندار خراسان شمالی از دیگر برنامه‌های مدیرعامل ستاد دیه کشور در این سفر خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز