خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر:

آسیب‌های اجتماعی در ایران از بسیاری کشورها پایین‌تر است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۱۲

صبح امروز کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر، به همراه هیاتی از برخی دستگاه‌های عضو ستاد، از مرکز مداخله در بحران شهید نواب صفوی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر، به همراه هیاتی از برخی دستگاه های عضو ستاد، از مرکز مداخله در بحران شهید نواب صفوی بازدید کرد.

در این بازدید که در راستای ارتقاء همکاری های مشترک بین دستگاهی صورت گرفت، دکتر عباسی معاون وزیر دادگستری، بینا مشاور ستاد حقوق بشر، ودیعتی مدیرکل حقوق بشر و زنان وزار ت امور خارجه، زاهدی معاون رئیس کل دادگستری تهران، داوودی معاون مجتمع قضایی خانواده و جعفری سرپرست مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان نیز حضور داشتند.

در جریان این بازدید که مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی و چند تن از مدیران و مسئولان سازمان بهزیستی کشور و استان تهران حضور داشتند، اقدامات این سازمان در حوزه های مختلف کودکان کار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، زنان بدسرپرست، معلولان، کهنسالان، معتادان و سایر آسیب های اجتماعی تشریح شد.

در ابتدای این بازدید، غریب آبادی اظهار کرد: هدف از این بازدید کاری این است تا بتوانیم در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و برطرف کردن خلاءهای بین دستگاهی و ارتقای خدمات مراکز مداخله در بحران، قدم برداریم.

معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: زنان، کودکان، معلولان و سالمندان در هر جامعه ای جزو اقشار آسیب پذیر تلقی می شوند که ضرورت دارد حمایت های مناسب و مضافی از آنان صورت گیرد.

غریب آبادی ادامه داد: بر اساس آمارها و گزارشات، آسیب‌های اجتماعی مانند خشونت علیه زنان و کودک آزاری در کشور ما از بسیاری کشورها پایین‌تر است که به فرهنگ و ارزش های دینی حاکم بر جامعه برمی گردد.

وی تصریح کرد: وجود این مراکز در کشور به این مفهوم نیست که خشونت در کشور ما وضعیت نگران کننده ای دارد، بلکه وجود چنین مراکزی برای پیشگیری از وقوع آسیب های احتمالی و اقدام در شرایط ضروری است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما وظیفه داریم این اقدامات ارزشمند را هم در داخل و هم در خارج به مردم و دنیا منعکس کنیم و با افزایش تعاملات بین المللی با کشورها و نهادهای مشابه، به تبادل تجربیات بپردازیم و فعالیت ها و دستاوردهای خودمان را نیز به نحو مناسبی، در عرصه بین المللی اطلاع رسانی کنیم.

معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر به نقش سازمان های مردم نهاد هم اشاره کرد و گفت: طبیعتا درخصوص آسیبهای اجتماعی، یک نهاد و یک دستگاه نمی تواند تمامی برنامه ها را اجرایی نماید و لازم است از ظرفیت های مردمی در تحقق اهداف بهره برداری شود. باید در این زمینه سمن های موفق شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

گفتنی است در این دیدار، هیات ستاد حقوق بشر از مرکز پاسخگویی به تماس های مردمی ۱۲۳ بازدید و با کارشناسان تیم های اعزام و مددجویان مستقر در مرکز نیز از نزدیک گفتگو کردند و در جریان روند فعالیت ها و خدمات مربوطه قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز