خبرگزاری کار ایران

دریادار فدوی در دیدار فرمانده نیروی دریایی پاکستان:

آمریکا در موضع انفعالی و تمکین‌کننده برابر سپاه در خلیج فارس به سر می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۱۴

فرمانده نیروی دریایی سپاه و ادمیرال ظفرمحمود عباسی در دیداری برضرورت توسعه مناسبات و همکاری ها میان نیروهای دریایی ایران و پاکستان در تامین امنیت دریایی منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در حاشیه ششمین اجلاس بین‌المللی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند که در تهران برگزار شد، ادمیرال ظفرمحمود عباسی فرمانده نیروی دریایی پاکستان با دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دریادار فدوی در این دیداربا اظهار خرسندی از تعامل و همکاری خوب نیروهای مسلح دو کشور در راستای منافع مشترک ، به اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: از آنجا که ایران و پاکستان در یک منطقه قرار دارند هرگونه ناامنی در منطقه این دو کشور را متأثر خواهد کرد.

وی افزود: ناامنی‌های زیادی در منطقه غرب آسیا اتفاق افتاده و عامل همه این ناامنی‌ها آمریکایی‌ها هستند ، به گونه ای که کشورهای منطقه از جمله ایران و پاکستان ضربات زیادی در اثر تروریسم که منشأ آن آمریکاست خورده‌اند.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیاست‌مداران و نظامیان پاکستان موضع‌گیری قاطعانه و متناسب با شرف و اصالت پاکستان برابر حرف‌های نابخردانه ترامپ گرفته‌اند، هر چند آمریکا نیز علیه آنها موضع گرفته و اقدام کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: از زمان جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ایران ، آمریکایی‌ها شرارت‌های زیادی داشته‌اند که تعداد بسیار زیادی از آنها  توسط نیروی دریایی سپاه خنثی و در مواردی هم علیه آنها اقدام کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سالهای طولانی است که آمریکا در یک موضع انفعالی و تمکین‌کننده برابر سپاه در خلیج فارس به سر می‌برد، گفت: یک سال و نیم پیش دو شناور آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف و سرنشینان آن دستگیر شدند  و در ۴۰ دقیقه اول ماجرا آمریکا احساس کرد می‌تواند از موضع استکباری حرف بزند و اقداماتی هم انجام داد، اما اگر این اقداماتش دقایق دیگری ادامه می‌یافت قطعاً ناوهای آمریکایی مورد اصابت قرار می‌گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر دفاع آمریکا حدود یک سال پیش در ظفره امارات گفت" ما و متحدین منطقه‌ای یعنی عربستان و امارات و نیز متحدین فرامنطقه‌ای‌مان یعنی اروپایی‌ها به دنبال این هستیم توانی ایجاد کنیم که بتواند در برابر ایران بازدارنده باشد" ، این در حالی است  که آنها مستکبر هستند و خوی استکباری اجازه نمی‌دهد معمولاً از این جملات به کار ببرند و این جمله وزیر دفاع آمریکا نشان از قدرت نیروی دریایی سپاه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: این توان ما صرفاً به خاطر قدرت موشکی و شناوری نیست، زیرا شناورهای آمریکا قابل مقایسه با هیچ کشوری در دنیا نمی باشد، بلکه این توان اسلام و مسلمانان و وعده نصرت الهی است.

دریادار فدوی در ادامه تاکید کرد: ایران و پاکستان به عنوان" ید واحده اسلام" با هم‌افزایی و هماهنگی بیش از پیش  می توانند بر توان دفاعی خود در حوزه های مختلف بویژه دریا بیافزایند .

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی سپاه طبق تعریفی که سردمداران دنیا از قدرت دریایی داشته‌اند، پیش نرفته است و تعریفی متناسب با نیازها و الزامات دفاعی خود دارد که  طبق آن پیش رفته است، یادآور شد: یک بار به فرمانده نیروی دریایی چین گفتم اگر شما طبق تعریف آمریکا نیروی دریایی خود را تجهیز می‌کنید چگونه می‌خواهید با آنها مقابله کنید؟

وی با اشاره به منافع مشترک دو کشور و اظهار امیدواری نسبت به ارتقای مناسبات و همکاری های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ۲ نیروی دریایی مجزا و در عین حال هم‌افزا دارد و نیروی دریایی پاکستان می‌تواند ارتباطات دریایی خوبی با نیروی دریایی سپاه داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان گفت: امیدواریم با هماهنگی های لازم در سال جاری شاهد برگزاری رزمایش مشترک ایران و پاکستان ، با حضور نیروی دریایی سپاه باشیم.

 در ادامه این دیدار ادمیرال ظفرمحمود عباسی فرمانده نیروی دریایی پاکستان با قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین امنیت آبهای منطقه ،گفت: پاکستان و ایران از گذشته ارتباط تاریخی خوبی براساس اسلام و زبان فارسی با یکدیگر داشته اند که متأسفانه با اقدامات انگلیسی‌ها ،مردم پاکستان زبان فارسی را فراموش و به سمت زبان انگلیسی  رفته‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه‌ اندازی هستند ، تاکید کرد:  پاکستان احترام زیادی به مردم و کشور ایران می‌گذارد ،همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی نیز ازجمهوری اسلامی  ایران حمایت کرد .

فرمانده نیروی دریایی پاکستان در پایان با اظهار تاسف از برخی اختلافات میان مسلمانان و تاکید براهمیت دستیابی به اتحاد بیشتر و فرهنگ واحد ،گفت: امیدوارم در آینده شاهد روابط نزدیک‌تر نظامی دوکشور بوده و میزبان شما در پاکستان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز