خبرگزاری کار ایران

جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

آتش‌نشانان عملیاتی از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۷۴۲

نمایندگان مردم در خانه ملت، مقرر کردند تا آتش نشانان عملیاتی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استفساریه بند (الف) تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۴ مهر ۱۳۸۰ با اصلاح این تبصره با ۱۵۸ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

گفتنی موضوع استفساریه به این شرح بود که آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می باشند و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان هستند و کارفریان آنها (شهرداری‌ها) به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون براساس اجزای ۴ و ۶ بند ب همین تبصره، مکلف به پرداخت چهار درصد مابه التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی می باشند. همانند مشمولان قانون کار، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مقرر در بند الف تبصره دو ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی اصلاحیه مصوبه ۱۴/ ۷/ ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند یا خیر؟

در پاسخ این استفساریه آمده است که بلی، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان‌اور مقرر در بند الف تبصره دو ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوبه ۱۴/ ۷/ ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز