خبرگزاری کار ایران

اشرف‌زاده در گفت وگو با ایلنا:

حکم محمد ثلاث ابلاغ شده است/ تایید رای در دیوان عالی عجیب بود

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۹۷۶

وکیل محمد ثلاث در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص اعلام حکم نهایی موکل خود گفت ‌: این بسیار عجیب و غریب است.

سعید اشرف‌زاده وکیل محمد ثلاث در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص اعلام حکم نهایی موکل خود گفت : این بسیار عجیب و غریب است. 

وی افزود: تا دیروز یک بعد از ظهر پرونده هنوز به دیوانعالی کشور نرسیده بود. بر اساس گفته‌های خودشان هر سه‌شنبه پرونده‌هایی که به دیوان ارجاع داده شده ارسال می‌شود. اگر فرض کنیم امروز پرونده برده شده باز نمی‌تواند چنین چیزی ممکن باشد چون فرصت مطالعه وجود ندارد. 

وکیل متهم تاکید کرد: اصلا چنین چیزی ممکن نیست که سه‌شنبه پرونده را ببرند و‌‌ همان روز سه‌شنبه پرونده مطالعه شود و حکم تایپ شود و اعلام شود.

اشرف‌زاده گفت: ابلاغ حکم برای من  آمده و حکم تایید شده ولی هنوز رای را ضمیمه نکرده‌اند. این جای تعجب است. در مورد امور اداری یا اطلاعات غلط به ما می‌دهند یا اشتباهی صورت گرفته چون قرار بود ما برویم و صحبت کنیم و توضیح دهیم؛ ولی به هر حال مطابق قانون حق دارند بدون حضور ما رای را بدهند.

وکیل محمد ثلاث گفت: خیلی سوال وجود دارد. حق و عدالت و نظم عمومی یک طرف و حفظ خون مسلمان یک طرف. باید عادلانه قضاوت کرد؛ هیچ شبهه‌ای خدای نکرده نماند چه برای من وکیل چه برای قاضی و کارمند. 

وی افزود: من متاسفم که به عنوان وکیل و کسی که پیگیر پرونده بوده سوالات زیادی برای ما باقی مانده است. دلم می‌خواست به این سوالات پاسخ داده شود. مفاد رای هنوز به دستم نرسیده و ابهامات زیادی در رای بدوی وجود دارد که نیاز به بررسی و تحقیق دارد. 

اشرف‌زاده گفت: خواهش من این است، کسانی که شاهد این حادثه تلخ بودند و کسانی که فیلم‌برداری کردند؛ خانم و آقایی که از ارتفاع فیلم‌برداری کردند، نظر بدهند و بگویید چه دیدند و چه شنیدند. شاید قصور یا کوتاهی در تحقیقات صورت گرفته و شاید تا حدودی عجله شده باشد. 

وی خاطرنشان کرد: آدم‌کشی به شکل غیرقانونی محکوم است و به شکل قانونی هم اگر چه حق است ولی مکروه است. در احکام و روایات آمده اگر هم حق است توصیه به گذشت شده است. انشالله خانواده شهدای عزیز از حق خود گذشت کنند.

به گزارش ایلنا حکم قصاص محمد ثلاث راننده اتوبوسی که در حادثه خیابان پاسداران سه مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود، ساعاتی پیش در دیوان عالی کشور تأیید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز