خبرگزاری کار ایران

توجه رسانه‌های جهان به کنایه‌های روحانی خطاب به ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۳۰۴

صحبت‌های صبح امروز رییس‌جمهور در تبریز با واکنش رسانه‌های جهان روبه‌رو شد.

به گزارش ایلنا سخنرانی رییس جمهور در تبریز مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت. 

«آسوشیتدپرس» نوشت: رییس جمهور ایران هشدار‌هایش را در خصوص خروج آمریکا از برجام تکرار کرد و گفت آمریکا با عواقب سختی در صورت تصمیم به خروج از توافق مواجه خواهد شد. 

این گزارش به اظهارات روز گذشته علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت هم نیز اشاره کرد و نوشت: علی شمخانی گفت ایران ممکن است تصمیم به خروج از ان پی تی بگیرد. 

پایگاه خبری «ترند نیوز» آذربایجان هم به اظهارات روحانی در خصوص تمایل ایران به همکاری جامع با جامعه جهانی اشاره کرد و نوشت: رییس‌جمهور ایران گفت که ما همیشه خواستار راه حل درست برای معضلات یعنی راه‌حل‌های برد- برد بوده‌ایم. هیچ توافقی در صورتی که یکی از طرف‌ها بر اساس تمایل خودش علیه دیگران عمل کند، پایدار نمی‌ماند. روحانی گفت که تهران به دنبال همکاری‌های سازنده با جهان است و این همکاری‌ها محدود به توافق هسته‌ای نیست. 

این رسانه آذربایجانی نوشت: « سیاست‌مداران آمریکا فکر می‌کنند که منطقه باید روی خطی که کاخ سفید می‌خواهد حرکت کند و این کاخ سفید است که برای منطقه تصمیم می‌گیرد. آمریکا نمی‌تواند برای خاورمیانه تصمیم بگیرد.»

«سی ان بی‌سی» هم در گزارشی نوشت: «رییس جمهور ایران روز چهارشنبه مذاکرات اروپایی‌ها و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران را خوار شمرد و ترامپ را یک معامله‌گر خواند که فاقد معیارهای لازم برای یک توافق پیچیده بین‌المللی است. 

این رسانه با اشاره به اظهارات حسن روحانی در تبریز نوشت: «این اظهارات بعد از دیدار ماکرون در واشنگتن با همتای آمریکایی خود درباره برجام مطرح شد. حسن روحانی گفت که آن‌ها به همراه یکی از سران کشورهای اروپایی می‌خواهند تصمیمی درباره یک توافق هفت‌جانبه بگیرند. برای چه؟ به چه حقی؟» 

در این گزارش گفته شده حسن روحانی درباره ترامپ گفته او هیچ پیشینه سیاسی‌ ندارد و گفت که شما هیچ پیشینه حقوقی‌ هم ندارید. شما هیچ سابقه‌ای در پیمان‌های بین المللی ندارید. چطور یک تاجر، یک دلال، یک بساز و بفروش و می‌تواند درباره امور بین المللی قضاوت کند. 

«رویترز» در گزارشی با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور ایران نوشت: این اظهارات در حالی مطرح شد که آنگلا مرکل قرار است هفته آینده با ترامپ دیدار داشته باشد و ماکرون روز گذشته دیداری با ترامپ داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز