خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

می‌خواهند با تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی زمینه‌های نفوذ را فراهم کنند

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۶۳۷

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: می‌خواهند با تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی زمینه‌های نفوذ را فراهم نمایند و باید با تمام ظرفیت در برابر آنان ایستادگی کرد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز در چهلمین همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در مجموعه فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد، گفت: وجود نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها یک نعمت بزرگ است و اگر این نهاد تضعیف شود دیگران که با مبانی و اصول اساسی ما مخالف هستند زمینه نفوذ و تصمیم گیری را خواهند یافت.

وی افزود: بعد از جهان دو قطبی، سیاست بین‌الملل هنوز شکل نهایی خود را نگرفته و بعید است به زودی هم شکل بگیرد ارکان مستحکم کننده این سبک بین المللی پیمان یالتا بود که دنیا را در سال ۱۹۴۵ به شکل دو قطبی درآورد و در تقابل با آن کشورهای جهان سوم ۱۰ سال بعد در اندونزی گردهم جمع شدند و نهضت عدم تعهد پایه‌گذاری شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به موضوعات سال ۱۹۶۱ و تشکیل اولین جلسه جنبش عدم تعهد در یوگسلاوی گفت: شکل امروز دنیا عوض شده است و فروپاشی شوروی سابق بساط دوقطبی را به هم‌ریخت و غیرمتعهدها نیز توان و ظرفیت گذشته  را ندارد و لذا دنیا در حال تحول است.

ولایتی ادامه داد: دیدگاهی مطرح شد که دنیا دهکده جهانی است و این دهکده کدخدایی می‌خواهد و آن کدخدا آمریکا است. هانتینگتون برخورد تمدن‌ها را مطرح کرد که بالاخره غربی‌ها با دو تمدن اسلامی و کنفوسیوس چین درگیر می‌شوند و فوکویاما در کتاب پایان تاریخ گفت آخر دنیا لیبرال دموکراسی است که شنیدم این نظر را پس از مدتی پس گرفت و این وضع موجود دنیا است.

وی با بیان اینکه در این دنیای درحال تحول معلوم نیست چه اتفاقی در پیش است، گفت: حمله به برج‌های دوقلو معلوم نشد از طرف خودی‌ها بود یا بیگانه‌ها اما به دنبال این اتفاق به افغانستان و عراق حمله کردند، اسراییل به لبنان و غزه و در سال ۲۰۱۱ به سوریه حمله کردند بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم آنان در حال یک طراحی بودند که انفجار برج‌های دوقلو آغاز آن بود و تمام این حملات علیه کشورهای اسلامی بود.

وی خاطر نشان کرد: تمامی این طراحی‌ها با هدف تضعیف و مقابله با سرعت رو به رشد در کشورهای اسلامی است و می خواهند با تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی زمینه های نفوذ را فراهم نمایند و باید با تمام ظرفیت در برابر آنان ایستادگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز