خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت:

همه نیازهای ارزی کشور در سیستم جدید با شفافیت تامین می‌شود/ صادرکنندگان در فروش ارز خود حتی یک روز نباید معطل بمانند

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۶۳۹

در جلسه ستاد اقتصادی دولت که روز پنجشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، نمایندگان بخش خصوصی و بانک های کشور با حمایت از سیاست ارزی اخیر دولت، نظرات و پیشنهادهای خود را برای اجرای کامل و دقیق آن ارائه کردند.

به گزارش ایلنا، روحانی در این جلسه با قدردانی از تلاش های صادرکنندگان که موجبات رشد صادرات غیرنفتی و حضور گسترده تر ایران در بازارهای جهانی را فراهم کرده اند، گفت: هدف سیاست ارزی دولت آرامش و ثبات در بازار ارز بوده است که لازمه رشد پایدار اقتصاد کشور است و بیشترین کمک را به تولید کنندگان و صادرکنندگان برای برنامه ریزی فعالیت های اقتصادی خود می کند. برای تحقق این هدف، همفکری و همکاری بخش خصوصی و بانکها ضروری است.

رئیس جمهور اظهارداشت: درآمد ارزی کشور در شرایط کاملا اطمینان بخشی است و همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است.

در این جلسه مسوولان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران، کنفدراسیون صادرات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، انجمن صادرکنندگان پتروشیمی و خانه معدن و مدیران بانکهای دولتی و خصوصی، با تشکر از استقبال دولت از نظرات فعالان اقتصادی، اتخاذ سیاست ارزی جدید توسط دولت و بانک مرکزی را ضروری شمرده و آمادگی خود را برای همکاری کامل اعلام و پیشنهادهای خود را برای رفع ابهامات و اشکالات اجرایی ارائه کردند.

روحانی با تشکر از همکاری فعالان اقتصادی با اجرای این طرح ، تاکید کرد: در سیستم جدید ارزی ، صادرکنندگان در فروش ارز خود حتی یک روز نباید معطل بمانند و بانک‌ها باید برای جذب سپرده های ارزی مردم ، تشویق و تسهیلات لازم را فراهم کنند و مجموعه سیاست‌های اقتصادی کشور در جهت حمایت از رشد مستمر صادرات هماهنگ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز