خبرگزاری کار ایران

خوشرو:

شورای امنیت به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه دهد

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۷۶۹

نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع وضعیت در خاورمیانه و مسئله فلسطین با تمرکز بر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه در تاریخ ۷ اردیبهشت ۹۷ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در این نشست، اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل را عامل اصلی و مرکزی همه کشمکش‌ها و منازعات در خاورمیانه دانست و با اشاره به استمرار سیاست‌های تجاوزکارانه، توسعه‌طلبانه و آپارتاید این رژیم گفت: نمایش سیاسی امریکا و رژیم اسرائیل نمی‌‌تواند سیاست‌های تجاوزکارانه این رژیم نسبت به همسایگان را که منبع اصلی تهدید علیه صلح و امنیت در منطقه است،‌ بپوشاند.

وی با اشاره به استمرار اشغالگری در سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از خاک سوریه در جولان از سوی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اخیرا وزیر همکاری‌های بین‌المللی این رژیم اعتراف کرده است که بیش از ۱۰۰ بار حمله هوایی به سوریه و لبنان انجام داده است که این اقدامات تجاوزکارانه و ناقض قوانین بین‌‌المللی با هدف حمایت از گروههای تروریستی صورت می‌گیرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل، اسرائیل را رژیم سرکش دانست و با اشاره به جنایات اخیر این رژیم در نوار غزه که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان فلسطینی شد این جنایت را اقدام برنامه‌ریزی شده از قبل دانست و تصریح کرد: کشورهایی که از اسرائیل حمایت می‌‌کنند دستشان به خون مردم فلسطین آغشته است.

خوشرو تصمیم غیرقانونی امریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت را نقض صریح قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام بی‌تردید به تشدید وضعیت منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه جدی است باید به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه داده شود.

سفر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن اعلام همسبتگی قوی جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، بر حمایت از حقوق قانونی و تجزیه ناپذیر ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و برخورداری از آزادی در کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز