خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه در دادستانی سانفرانسیسکو خبر داد؛

بازداشت ۳ ایرانی-آمریکایی به جرم فروش قطعات اتومبیل به ایران

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۵۵۲

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی سانفرانسیسکو، سه شهروند ایرانی-آمریکایی به جرم فروش قطعات اتومبیل به ایران بازداشت و در صورت اثبات اتهام به ۳۰ سال زندان و پرداخت یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، سه تاجر در منطقه سانفرانسیسکو به جرم فروش قطعات اتومبیل به ایران و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شدند. 

بر اساس این گزارش سه تاجر که شهروند آمریکا و تبعه ایران هستند از سیستم انتقال وایر بین‌المللی برای تامین مالی قاچاق قطعات اتومبیل به ایران استفاده کرده‌اند. این تجارت سال‌هاست بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شمار می‌رود. 

به ادعای این گزارش به گفته یک منبع آگاه در اداره دادستانی شمال کالیفرنیا، صدر عماد واعظ، پوران آزاد و حسن علی مشیر فاطمی که عوامل ساخت در تهران بودند به جرم ارتباط با این مبادلات که شامل صادرات غیرقانونی کالا و خدمات به ایران بوده بازداشت شده‌اند. 

شینهوا نوشت: «این سه تن به دلیل نقش داشتن در مبادلات مالی طراحی شده برای دور زدن قانون تحریم مبادلات ایران بازداشت شده‌اند. بر اساس این قانون شهروندان آمریکا از صادرات و فروش هر نوع کالا، تکنولوژی یا خدمات به ایران بدون مجوز دولت آمریکا منع شده‌اند.»

بر اساس این گزارش دو تن از افراد در محل سکونتشان در سیلیکون ولی و فرد دیگر در فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو بازداشت شده‌اند. در صورتی که جرم این افراد ثابت شود به حداکثر سی سال زندان و پرداخت ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز