خبرگزاری کار ایران

هاشم‌زایی در گفت‌وگو با ایلنا:

نظارت‌های چندگانه جرأت و جسارت را از مدیران سلب کرده است/ شهردار تهران پیشانی جمهوری اسلامی ایران است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۰۸۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقاد رئیس‌جمهور از برخی ژمدیران گفت: متاسفانه نظارت‌های متععد و چند گانه جرأت را از مدیران سلب کرده و آنان ترجیح می‌دهند با احتیاط بیشتری دست به اقدام بزنند تا هزینه کمتری پرداخت شود

عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره انتقاد رئیس‌جمهور به مدیران و وزرای دولت مبنی بر اینکه برخی از مدیران روزه سکوت گرفته‌اند و یا حرف‌های ناامیدکننده می‌زنند، گفت: در کشور ما  گاهی نظارت‌های افراطی که در ارتباط با عملکرد مدیران انجام می‌گیرد؛ متاسفانه همین امر موجب شده است که جرات از آنان گرفته شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه نظارت‌های چندگانه به حاکمیت در کشور بازمی‌گردد، گفت: به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی یک نوع نظارت بر کار مدیران و اجرای قوانین دارد که این امر طبیعی است،  یکی از وظایف مجلس نظارت بر اجرای قوانین است که از طریق کمیسیون اصل ۹۰، دیوان محاسبات و مابقی ابزاری که در اختیار دارد این کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: نظارت دیگر از طریق بازرسی کل کشور که زیر نظر قوه قضائیه است انجام می‌شود. نیروهای امنیتی که تعدادشان متعدد است هم بر کارهای اقتصادی مدیران که برای سالم‌سازی و مبارزه با فساد است، نظارت می‌کنند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظارت‌های چندگانه و متعدد که عملکرد مدیران را زیر نظر دارد جرأت تصمیم‌گیری و کار قانونی را از مدیران می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های چندگانه نظارتی گاهی قدرت کار را از مدیران می‌گیرد، عنوان کرد: مدیری موفق است که جسارت تصمیم‌گیری داشته باشد و هزینه آن را پرداخت کند و الا بسیاری از مدیران به جای اینکه جسارت به خرج دهند و هزینه را قبول کنند، کار نمی‌کنند و یا ترجیح می‌دهند با احتیاط کار کنند و یا دیرتر دست به اقداماتی بزنند.

هاشم‌زایی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل و مشکلات ما در مدیریت در طول این سال‌ها  همین بوده است که متاسفانه نظارت‌های متعدد و چندگانه جرأت را از مدیران سلب کرده است.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی برا اینکه برخی از کارشناسان معتقدند باید یک نظام پایشی از طرف دولت برای مدیران وجود داشته باشد،‌ گفت: اعتقادم بر این است باید چالش‌های مدیریتی  را آسیب‌شناسی کنیم و  یک گروه بی‌طرفانه که ما به آنها حقیقت‌یاب می‌گوییم این مسائل را مورد بررسی قرار دهد. 

وی ادامه داد: ضعف مدیریت در طول این سال‌ها مشخص شده است و این امر مورد انتقاد مردم است، ما نیروهای قابلی داریم که در سطوح بالا قرار دارند اما متاسفانه با مسائل پیش آمده جرأت را از آنان گرفته‌ایم. معتقدم با یک طرح کارشناسی شده می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم .

هاشم‌زایی در پاسخ به این سوال که یکی از وزرای کابینه به عنوان گزینه شهرداری مطرح شده است نظر شما دراین‌باره چیست، گفت: بین ۶ و ۷ نفری که در شورا برای تصدی امر شهرداری تهران مطرح شده‌اند نام آقای حجتی دیده می‌شود. معتقدم مانند کلانشهرهای سایر کشورهای جهان که شهردار برای خود جایگاه ویژه‌ای دارد شهرداری تهران همپیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: شهردار تهران باید یک مدیر ملی باشد. معتقدم شهرداری کارش از خیلی از وزارت‌خانه‌ها بیشتر و با اهمیت‌تر است. به عنوان نماینده تهران معتقدم باید شهرداری تهران یک شخصیت ملی باشد و سیاست‌زده هم نباشد که آقای حجتی این مزیت را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز