خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد:

خطر ولایت‌پذیری شیطان برای جوانان بسیار بیشتر نسبت به افراد میانسال است/ دغدغه کارگر ما امنیت شغلی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۲۲

امام جمعه مشهد تاکید کرد: خطر ولایت‌پذیری شیطان برای جوانان که در عصر نشاط و جوانی است، بسیار بیشتر نسبت به افراد میانسال است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد گفت: خطر ولایت‌پذیری شیطان برای جوانان که در عصر نشاط و جوانی است، بسیار بیشتر نسبت به افراد میانسال است چون شمایی که از هر رنگ و صدایی و از هر شکل و قیافه‌ای لذت می‌برید و هر جریانی و هر سخن نرمی می‌تواند دل شما را ببرد و هر آهنگ دلنوازی می‌تواند شما را سوق دهد، خطر ولایت‌پذیری شیطان بسیار بیشتر است.

بی‌تفاوتی در برابر انجام گناه، ولایت‌پذیری شیطان است

وی با اشاره به اهرم‌های ولایت‌پذیری شیطان اظهار داشت: صدای گرمی شما جذب می‌کند و حضور و سرگرم شدن در یک محفل لذت‌بخش شما را جذب می‌کنند، اینها از ابزار ولایت‌پذیری شیطان است. وقتی در مجلس گناه که در آن معصیت خداست، ظاهر شدید و وقتی قرار شد قبح گناه از چشم بریزد و شما بی‌‌تفاوت شدید، و هنجارهای شرعی و اخلاقی و... برود، اینها از ولایت‌پذیری شیطان است. بی‌تفاوتی در برابر انجام گناه، ولایت‌پذیری شیطان است.

این عضو مجلس خبرنگان رهبری ادامه داد: اینکه عرصه شهری ما به عرصه گناه تبدیل شود و ما بی‌تفاوت باشیم، این ولایت‌پذیری شیطان است. وقتی ولایت‌پذیری شیطان نداریم که با گناه دشمن شویم و از گناه بدمان بیاید.

بار تولید سرمایه‌ اجتماعی در آینده بر دوش معلمان و کارگران است

علم‌الهدی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته مشهد، با اشاره به فرارسیدن روز معلم و کارگر تصریح کرد: بار تولید سرمایه‌ اجتماعی ما در آینده بر دوش معلمان و کارگران است. رهبری هم که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند، سال تقدیر و تشکر از کالای تولید کارگران دانسته‌اند و ان‌شاالله با همت مسئولان و مردم این شعار اجرا شود.

وی با بیان اینکه کالای ایرانی توسعه‌اش پرورش ابتکار و استعداد کارگر است، خاطرنشان کرد: کارگر هم با تولید و ایجاد کالای ایرانی سه خصوصیت را ایجاد می‌کند. خصوصیت اول، رشد اقتصادی کشور است. رشد اقتصادی ما در سایه تولید است. تمام دادوستدها و تجارت‌ها تابع واقعیت‌هایی است که درون جامعه - چه در عرصه کشاورزی و چه در عرصه صنعت - به وجود می‌آید، است که عامل آن فعالیت در عرصه کشاورزی و ذوق و استعداد و بازوان توانای کارگران ما هستند.

رشد اقتصادی، خودکفایی و عزت ملی با تولید ایجاد می‌شود

امام جمعه مشهد افزود: اگر مقام معظم رهبری می‌گویند باید دست هنرمند کارگر را بوسید به خاطر آن است که با تولید، رشد اقتصادی، خودکفایی و عزت ملی ایجاد می‌شود و این مسئله، محصول دست این هنرمند است که کالای ایرانی تولید می‌کند. اگر بنا باشد که تولید نداشته باشیم و فعالان ما در عرصه تولید فعال نباشند و تلاش‌های ما در عرصه علم، دانش و فعالیت‌های دانش‌‌بنیان به تولید نرسد، ابتکارها از بین می‌رود. وقتی تلاش‌ها به مقام تولید می‌رود، تمام ابتکارات علمی و استعدادات دانشی و جریان‌های لابی‌گری و دادوستدها در عرصه اقتصادی تحقق پیدا می‌کند. 

علم‌الهدی با بیان اینکه تولید اولا عامل رشد اقتصادی کشور و ثانیا عامل خودکفایی است، ابراز داشت: در استقلال ما هیچ عنصری نقشش بالاتر از خودکفایی نیست. اینکه دست ما جلوی کسی دراز نباشد، طمع ما به دروازه کشورهای متعدد نباشد و چشممان به درب خانه کسی نباشد و خودمان روی پای خودمان باشیم و شئون زندگی‌مان به دست خودمان باشیم. این مسئله شدنی نیست. 

ملت ایران در کره زمین جزو برترین ملت‌ها است

وی اضافه کرد: ما هشتاد میلیون هستیم؛ یعنی هشتاد میلیون ابتکار و دست و بازو و نفس‌کشی که در کره زمین جزو برترین ملت‌ها است. با این انبوه استعداد و قدرت و تفکر و نوآوری‌‌هایی که در نسل جوان ما موجود است و هر نسلی که به دنیا می‌آیند، تحولی در عرصه زندگی ایجاد می‌کنند و این تحول به اندازه هیج ملت دیگری نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان رضوی با بیان اینکه آن چیزی که منابع ما را به سرمایه و خودکفایی مبدل می‌سازد، کارگر است، عنوان کرد: همه قدرت‌ها در عرصه تولید در میدانی بروز می کند که ما را از دیگران بی‌نیاز می‌کند، چشم و طمع ما را از بیکانگان می‌برد و ما با اعتماد به نفس خودمان زندگی می‌کنیم و این زمانی است که به مرحله تولید برسیم. 

تولید عزت ملی ایجاد می‌کند 

علم‌الهدی خصوصیت سوم تولید را ایجاد عزت ملی دانست و یادآور شد: وقتی در دنیا بنا شد کالایی با کیفیت بالا خود را در میان ملت‌ها با برند ایرانی نشان داد، این سرمایه عزت ملی است. اینکه بهترین کالا وقتی با برند ملی در میان سایر کشورها وجود داشته باشد، این افتخار به ما عزت ملی می‌دهد و ملت ما به صورت یک ملت عزیز جلوه‌گر می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه آنچه در جامعه ما برای قشر ارزشی کارگر به عنوان یک دغدغه مطرح است، مسئله امنیت شغلی است، بیان کرد: دغدغه کارگر ما امنیت شغلی است. وقتی کارگری بداند، زندگی‌‌اش توسط جایی که کار می‌کند، تامین می‌‌‌‌شود. گذاشتن ابتکار برای کار توسط کارگر، بعد از داشتن امنیت شغلی است و آن، وقتی است که کارگر بداند شغلش پایدار است و متاسفانه در موقعیت‌های فعلی کنونی، مشکل ما برای کارگران امنیت شغلی است که نمی‌داند کارخانه سال دیگر کار می‌‌‌کند یا درش بسته می‌‌‌شود

دولت بر فعالیت کارخانه‌ها نظارت داشته باشد

امام جمعه مشهد با تاکید بر لزوم نظارت بر فعالیت‌های تولید یادآور شد: دستگاه‌های تولیدی که ایجاد می‌‌‌‌شوند و براساس مجوزی که در چارچوب موافقت اصولی می‌‌گیرند، تسهیلاتی از بانک‌ها به آنها تزریق می‌شود. دولت می‌‌تواند در این باره اعمال نفوذ کنند و جریانی نظارتی از طریق وزارت تعاون برای تامین امنیت شغلی کارگران ایجاد شود. این نظارت، نظارت مچ‌گیر نیست بلکه به عنوان نظارت کمکی مطرح است تا اگر کارخانه‌ای بنا شد به سمت سقوط برود، این دستگاه جلوی مشکل را بگیرد و نگذارد این کارخانه سقوط کند و کارگر ما بیکار شود. 

علم‌الهدی با اشاره به نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی بیان کرد: در نمایشگاهی که از تولید ایرانی برپا شد و رهبری از آن، بازدید کردند، کسانی که اخبار این نمایشگاه و بازدید رهبری را رصد می‌‌کردند، می‌دانند رهبری به یک غرفه پوشاک رسیدند. آقای وزیر تعاون گزارش داد این غرفه مربوط به هنرمندان کارگر فعال پوشاک در آذربایجان شرقی است که ابتکاراتی در طراحی دارند ولی واردات باعث شده کار آنها رونق پیدا نکند و کار آنها به تعطیلی کشیده شود. 

وی ادامه داد: آقا برآشفتند و غضبناک به وزیر تعاون گفتند، من جای شما بودم در هیات دولت یقه پاره می‌‌‌کردم چرا واردات باید موجب این شرایط شود. این تعبیر رهبری، یعنی وزارت تعاون متولی امنیت کارگر و به بازار آوردن کالای کارگر هستید و باید یقه پاره کنید که چرا وادرات بی‌‌‌رویه موجب تعطیلی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز