خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری:

نمی‌توان اشخاص بی‌‌‌تدبیر را به شغلی گمارد که با حقوق مردم سرکار دارد/ در گذشته به شغل وکالت شغل شریف وکالت می‌گفتند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۲۱

رئیس کانون وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در گذشته به شغل وکالت شغل شریف وکالت می‌گفتند. ما مراتب اعتراض خود را نسبت به ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری و تبصره آن که ناقض حقوق شهروندی است، اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم کیانی در سی‌‌‌امین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا دادگستری ایران،‌ ضمن عرض سلام و خیر مقدم به حضار مدعوین گفت: قانونگذار استقلال وکیل را به خاطر حفظ حقوق شهروندی پذیرفته است. این نهاد، یک نهاد شناخته شده مدنی است ولی اخیرا بجای دفاع از حقوق شهروندی، به سمت دیگر رفته است و مجبور است با مواردی که به دلیل تصمیم‌گیری اشتباه مسئولان است، رسیدگی کند. 

وی با بیان اینکه ما گلایه‌هایی را از نمایندگان مجلس داریم، اظهار داشت: متاسفانه حقوق اشخاص در بعضی جاها مشکل ایجاد کرده است. 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری  خطاب به جنیدی تصریح کرد: مشکلاتی در حوزه اداری وجود دارد. تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری مشکل‌‌ساز شده است و وکلا را به دو قسمت یعنی وکلا مورد تایید و وکلا که مورد تایید نیستند، تقسیم کردند. اما از گذشته فقط جایی می‌توان وکیل را از وکالت منع کرد که به موجب محکومین قضایی باشد. 

کیانی افزود: در گذشته به شغل وکالت شغل شریف وکالت می‌گفتند. ما مراتب اعتراض خود را نسبت به ماده ۴۸ و تبصره آن که ناقض حقوق شهروندی است، اعلام می‌کنیم. 

وی با اشاره به تقلیل حرفه وکالت خاطرنشان کرد: در گذشته تظاهر به شغل وکالت جرم‌‌انگاری شده است اما متاسفانه موسسات حقوقی وجود دارد که موسس آن وکیل دادگستری نباشد و حتی جواز نداشته باشند، مجاز شناخته می‌شوند. بدین گونه اشخاص ناصالح موسسه تشکیل می‌دهند که این خروجی جز رانت و فساد ندارد. فسادی هم گریبان‌‌گیر قوه قضائیه هم می‌شود. 

این حقوقدان با تاکید بر اینکه کانون وکلای دادگستری باید متولی امر آموزش شود و صلاحیت فارغ‌‌التحصیلان حقوق را تعیین کند، ابراز داشت: چندی پیش شخصی که بعد چند بار آزمون نتوانست قبول شود، طرحی تنظیم کرد و به دنبال تصویب آن است اما ما از گذشتگان یاد گرفتیم هرکسی نمی‌‌تواند وکیل شود. نمی‌توان اشخاص را بی‌‌‌تدبیر به شغلی گمارد که با حقوق مردم سرکار دارد. 

کیانی اضافه کرد: در حال حاضر در هر خیابان یک دانشگاه است که رشته حقوق دارد و باعث شده فارغ‌التحصیلان زیادی به وجود آیند که می‌خواهند وکیل دادگستری شوند. 

وی با بیان اینکه ما خسته‌‌‌ایم و تا کی هجمه‌ها را تحمل کنیم، عنوان کرد: ما باید میراث‌‌‌دار گذشته باشیم، امانتدار حقوق مردم باشیم، مگر می‌شود شخصی که از امتحان‌های مکرر حقوق رد شده است، طرحی بدهد و در کمیسیون مجلس اعلام وصول شود؟ ما مراتب اعتراض خود را بدین طرح اعلام می‌کنیم. 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به همت قوه قضائیه استان، شان ما حفظ و به وکلا توجه می‌شود. در استان چهارمحال و بختیاری وکلا موقع ورود و خروج تفتیش بدنی نمی‌شوند. به همین خاطر تشکر می‌کنم. ای کاش دادگستری‌های که شان وکلا را نمی‌کنند گذری به استان چهارمحال و بختیاری گذری کنند. برای ما سوال است چرا در استان‌های دیگر چنین اقداماتی نمی‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز