خبرگزاری کار ایران

سیداحمد خاتمی در نماز جمعه تهران:

دشمنان دین سر و ته یک کرباس هستند/ راه حل مشکل ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۴۳۶

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این که بگویم آمریکا "نه" و اتحادیه اروپا " آری" با عبرت نمی سازد؛همان گونه از گذشته عبرت گرفتیم از برجام هم عبرت بگیریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان سکوی بازیابی خویش است، گفت:‌ از سکوی ماه رمضان بالا بروید، خودتان را پیدا می‌‌‌‌کنید. گمشده‌‌‌تان که نفس‌تان است، پیدا می‌‌شود.

اعضا و جوارح را به مهمانی خدا ببریم

وی ادامه داد: ما دو گونه نخوردن و نیاشامیدن داریم. نخست آنکه چیزی در دسترس ما نیست تا بخوریم که این روزه نیست. بحث بعدی نخوردن و نیاشامیدن که هدفمند است؛‌ یعنی اینکه غذا لذیذ در کنارتان است و خدا می‌‌گوید نخورید، شما هم می‌گویید، چشم و نمی‌خورید. این اسمش روزه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ماه رمضان اظهار داشت:‌ در ماه رمضان، اعضا و جوارح را به مهمانی خدا ببریم. در ماه رمضان زبان نباید هرچه می‌خواهد بگوید و چشم به هرجا که می‌‌‌خواهد ننگرد. روزه سپر آتش است. در ماه رمضان آن چنان که نمی‌خورید و نمی‌آشامید، گناه هم نکنید.

باید از خروج امریکا از برجام عبرت بگیریم

خاتمی خطاب به مدیران صداوسیما تصریح کرد: از مدیران رسانه‌ها می‌خواهم در ماه رمضان، حواس‌شان به محتوای برنامه‌‌ها و فیلم و سریال‌هایی که پخش می‌‌کنند، باشد. مردم با دیدن آنها به معنویت برسند. بحث دیگر فضای مجازی است. این فضا را به سمتی نبرید که به دعواهای شخصی برسد. آن را درست مدیریت کنید.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به خروج برجام خاطرنشان کرد: اخبار را شنیدید، تحلیل‌ها هم را شنیدید. مطلب اول، عبرت‌های این حادثه است. همانگونه که از گذشته عبرت گرفتیم از این حادثه هم باید عبرت بگیریم. دشمنان دین مطلقا قابل اعتماد نیستند. کسی دین و مبنا ندارد، معنا ندارد پای ارزش‌‌‌ها بایستد و زیر قولش می‌‌‌زند.

دشمنان دین سر و ته یک کرباس هستند

امام جمعه موقت تهران افزود: این عبرت نشان داد بیگانگان غیرقابل اعتماد هستند. برای آینده حواسمان باشد. دشمنان دین سر و ته یک کرباس هستند. اینکه آمریکا «نه» و اتحادیه اروپا «آری» با عبرت نمی‌سازد.

خاتمی با بیان اینکه اتحادیه اروپا در بدعهدی از آمریکا جای خود را دارد، ابراز داشت: قرار بود بیایند و سرمایه‌‌‌‌گذاری کنند، آمدند؟ ما یک کلمه در قراردادمان از اقتدار موشکی نگفتیم، اما اینها در این اقتدار فضولی می‌‌کنند. مقام معظم رهبری چند هفته مهلت داده‌اند، اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند، ملت در این قرارداد نخواهند ماند.

راه حل مشکل ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست

وی با بیان اینکه مذاکرات دو ساله نشان داد اینها در قرارداد نمی‌‌‌مانند، عنوان کرد: آنها که فکر می‌‌کنند با ارتباطات بیگانگان مشکلات را حل می‌‌‌کنند! روز اول برجام دیدید که روزنامه‌‌‌ها چه گل و بلبلی راه انداختند و گفتند ناجی آمد. راه حل مشکل ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست. راه حل ارتباط با خدا و مردم خدا باور است. به حمدالله مردم ما با این رهبری که دارند مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آقا فرمودند عزت و اقتدار مردم باید حفظ شود که رسانه‌‌‌‌‌ها نقش مهمی در این امر دارند.

آمریکا از آغاز در پی براندازی نظام بود

خاتمی با بیان اینکه ترامپ در سخنرانی خود ۱۰ دروغ گفت، یادآور شد: حرف همان است که رهبر بزرگ ملت گفتند: «آمریکا غلط می‌کند». آقای ترامپ هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ گویا امام زنده شده که آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی‌‌‌تواند کند.

وی با تاکید اینکه این جماعت درس گرفته مکتب حسین است، بیان کرد: آمریکا از آغاز در پی براندازی نظام بود. هشت سال جنگ تحمیلی و هشت سال فتنه ۸۸ این را نشان داده است. رئیس‌‌جمهور پیشین آمریکا گفت در طول این چند سال، بدترین تحریم را بر ایران داشتیم اما ایستادند.

اسراییل دیوانگی کند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم

 

خطیب نمازجمعه این هفته تهران یادآور شد: به تعبیر آقا، آینده این مردم روشن است و بحران‌‌‌ها را به یاری خدا تبدیل به فرصت خواهیم کرد و دایره مقاوت را در جهان را خواهیم گشود. دشمنان ایران، ایران را همان ضعیف منطقه زمان شاه می‌خواهند.

خاتمی با بیان اینکه حرف‌‌های ترامپ نشان داد بیشتر از اینکه از اقتدار هسته‌‌‌ای ناراحت باشد از اقتدار موشکی و منطقه‌ای ما ناراحت است، عنوان کرد: ما کاری به سلاح هسته‌‌‌‌ای نداریم اما جمهوری اسلامی رو به روز به اقتدار موشکی خود خواهد افزود تا رژیم صهیونسیتی خوابش نبرد، تا اگر دیوانگی کند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

حامیان ترامپ اسرائیل، عربستان، بحرین، امارات و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هستند

وی با بیان اینکه این حادثه بصیرت ما را بالا برد، گفت: قبل از به روی کار آمدن دولت یازدهم آقا فرمودند که چشمم آب نمی‌خورد اما خب بروند و مذاکره کنند، این کار فایده‌اش این است که مردم یک صدا در مرگ بر آمریکا شدند. آقای ترامپ شما گفته بودید مرگ بر آمریکا در ایران کمتر شنیده می‌‌‌شود امروز این صدا بشنو (شعار مرگ بر امریکا).

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به همپیمانان آمریکا در منطقه اظهار داشت: اردوگاه حامیان ترامپ در منطقه رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین، امارات متحده عربی و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هستند؛ شما ننگی برای خودتان ثبت کردید، همراه با رژیم صهیونیستی شدید و به شما هشدار می‌‌‌دهم اگر حادثه در منطقه پیش آمد، شما پیش مرگ آمریکا خواهید همان طور که مالتان به غارت رفت، جانتان هم به غارت می‌‌‌‌رود.

اگر به حرف رهبری گوش بدهیم می‌بریم

خاتمی با بیان اینکه انسجام داخلی و جدایی از اختلافات یک فریضه واجب است، تصریح کرد: وحدت زیر پرچم ولایت فقیه باید شکل بگیرد. باید منافع شخصی و حزبی کنار گذاشته شود. اگر به حرف رهبری گوش بدهیم می‌بریم، گوش ندادیم می‌بازیم. رهبری نهایت تلاششان را کردند، مذاکره‌‌‌‌‌کنندگان ما هم تمام تلاش‌شان را کردند، با حسن نیت جلو رفتند، آقا فرمودند تعهد کتبی بگیرید، نگرفتند این شد.

وی با اشاره به پیروزی مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان خاطرنشان کرد: پیروز حزب‌‌‌الله و مقاومت پیروزی بزرگی بود و ماتم و عزای رژیم جلاد عربستان و هارون منطقه را که پول‌‌‌ها خرج کرد تا این اتفاق نیفتند را به ارمغان داشت، این پیروزی را به مردم لبنان، رهبر مقامت سید حسن نصرالله و رئیس‌‌‌جمهور این کشور تبریک می‌‌گویم. 

امام جمعه موقت تهران با بیان این سوریه به خوبی پاسخ اسرائیل را داده است، ابراز داشت: سوریه کشوری است که هفت سال درگیر جنگ است اما شجاعانه جلوی حملات موشکی رژیم صهیونیستی را می‌گیرد و شهرک‌های صهیونیستی را به شهرک ارواح تبدیل می‌کند، دست شما درد نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز