خبرگزاری کار ایران

ظریف در پکن:

منتظریم ببینیم اروپایی‌ها چطور منافع ایران از برجام را تضمین می‌کنند/ برای همه اتفاق‌ها آمادگی داریم

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۷۷

ظریف در ابتدای تور خود به سه کشور چین، روسیه و بلژیک، با بیان اینکه چین از نزدیک‌ترین دوستان جمهوری اسلامی ایران است در مورد مذاکره با اتحادیه اروپا گفت: با اتحادیه اروپا با توجه به اینکه این کشورها بیشترین درخواست را از جمهوری اسلامی داشتند که بعد از خارج شدن آمریکا از برجام در آن باقی بماند، باید دید چطور منافع ایران از برجام را علی رغم خروج آمریکا از آن تضمین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در فرودگاه پکن در جمع خبرنگاران در مورد هدف از سفر به چین گفت: این یک سفر کاری است؛ با توجه به اینکه روز تعطیل است من در این سفر با وزیر خارجه ملاقات می‌کنم.

وزیر خارجه کشورمان گفت: برای ما مهم بود که مذاکرات ما با «گروه پنج +۱ منهای یک» یا «گروه پنج» با دوستانمان شروع شود؛ چین از نزدیک‌ترین دوستان جمهوری اسلامی ایران است. امروز درباره تصمیم جمهوری اسلامی با توجه به نحوه تضمین سایر اعضای گروه پنج درباره اجرای برجام و دریافت منافع ایران از برجام با چین صحبت می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه رابطه ایران با چین همواره خوب بوده گفت: قبل از برجام روابط ما بسیار خوب بود. در دوران برجام چین با فاصله زیادی بهترین شریک تجاری ایران بود؛ امروز هم علاقه داریم چینی‌ها در کنار ما باشند و قرار است با وزیر خارجه و سایر حوزه‌های کاری که ما به آن علاقه‌مند هستیم گفت‌وگو کنیم.

ظریف در مورد مسیرهای دیگر این سفر گفت: مسکو، بروکسل و چین هر سه مسیرهای اصلی این سفر هستند . ما با چین و روسیه که همواره در کنار مردم ایران بودند، هم در زمان تحریم‌ها، هم بعد از لغو تحریم‌ها مذاکراتی را شروع کردیم. با چین و روسیه روابط بسیار حساس بوده و بعد از تحریم‌ها این روابط بسیار مهم خواهد بود.

وی در مورد مذاکره با اتحادیه اروپا هم گفت: با اتحادیه اروپا با توجه به اینکه این کشورها بیشترین درخواست را از جمهوری اسلامی داشتند که بعد از خارج شدن آمریکا از برجام در آن باقی بماند، باید دید چطور منافع ایران از برجام را علی رغم خروج آمریکا از آن تضمین می‌کنند.

وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه مهمترین اقدام برای تداوم برجام گرفتن تضمین است، گفت: همان طور که رئیس‌جمهور اعلام کرد، برای همه اتفاق‌ها آمادگی داریم؛ اما اگر قرار باشد برجام ادامه داشته باشد، باید منافع مردم ایران از برجام تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز