خبرگزاری کار ایران

سیف پس از جلسه با نمایندگان مجلس:

سامانه نیما توانسته مدیریت فضای ارزی کشور را به دست بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۶۹

رییس بانک مرکزی در خصوص سامانه نیما با بیان اینکه باید دید این سامانه چقدر انعطاف‌پذیر است و چقدر می‌تواند نیازها را بر اساس اولویت‌ها پیگیری کند، گفت: فکر می‌کنیم از این جهت این سامانه خودش یک سرمایه ملی است؛ که توانسته به عنوان یک هماهنگ‌کننده با همه سامانه‌های موجود ارتباط برقرار کند و مدیریت فضای ارزی را به دست بگیرد و در آینده تکامل بیشتر پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی پس از حضور مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین نوسانات ارزی کشور با بیان اینکه تحولات خوبی رخ داده است، گفت: البته این به معنای تکامل سامانه ارزی نیست و یک سری جزئیات مانده که هفته به هفته به آن اضافه می‌شود و وضع بهتر می‌شود.

وی افزود: با توجه به آمار عملکرد یک ماه گذشته که از تصمیم اخیر می‌گذرد، فکر می‌کنم ۷ میلیارد دلار تخصیص ارز برای واردات عملکرد مناسبی است و با جریان وادارت و صادرات کشور تطبیق می‌کند.  اوایل یک هفته وقفه‌ای برای واریز ارز واردات وجود داشت؛ اما امروز شاهد برگشت یک میلیارد و دویست میلیون ارز صادرات غیرنفتی به سیستم هستیم. با توجه به اینکه همه بازیگران با سیستم آشنا شده‌اند، این دستاورد مهمی بوده است. البته همه دستگاه‌ها کمک کردند و بانک مرکزی میدان‌دار بود.

سیف تاکید کرد: این دستاورد بزرگی برای حاکمیت و بانک مرکزی است که بتواند اشراف بر جریان ورود و خروج ارز داشته باشد و بتواند با دقت منابع ارزی کشور را به نیازهایی که اولویت بیشتری دارند تخصیص بدهند.

وی در خصوص سامانه نیما با بیان اینکه باید دید این سامانه چقدر انعطاف‌پذیر است و چقدر می‌تواند نیازها را بر اساس اولویت‌ها پیگیری کند، گفت:  فکر می‌کنیم از این جهت این سامانه خودش یک سرمایه ملی است؛ که توانسته به عنوان یک هماهنگ‌کننده با همه سامانه‌های موجود ارتباط برقرار کند و مدیریت فضای ارزی را به دست بگیرد و در آینده تکامل بیشتر پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا صبح امروز ولی الله سیف رییس بانک مرکزی با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس به سوال نمایندگان درخصوص آخرین تحولات بازار ارز پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز