خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

برخورد با صنوفی که به بهانه افزایش نرخ ارز به مردم خدمات ارائه ندهند/ مسئولان از اقدامات نظارتی خود غافل نشوند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۷۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با اصناف، کسبه و مراکز تولیدی که به بهانه‌های واهی از ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنند، بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی استان با اصناف، کسبه و مراکز تولیدی که به بهانه های واهی همچون شرایط کنونی کشور در بحث بازار ارز و مسائل مرتبط با موضوع برجام نسبت به ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنند بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس گزارش های واصله و بازدید های میدانی برخی از اصناف، کسبه بازار و مراکز تولیدی به بهانه های واهی همچون شرایط کنونی کشور در بحث بازار ارز و مسائل مرتبط با موضوع برجام از ارائه اجناس و فروش کالا حتی کالاهای داخلی خودداری می کنند.

دادستان مرکز استان این قبیل اقدامات را احتکار دانست و بیان داشت: اقداماتی از این دست زمینه ساز اخلال در نظام اقتصادی کشور، مخل امنیت روانی شهروندان و موجب بروز برخی جرائم در سطوح مختلف جامعه است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کشور که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در صدد ایجاد مشکل و وقفه در حرکت انقلاب هستند ادامه این روند، موجب تقویت توطئه های دشمن و ایجاد مشکلات فراوانی خواهد شد که به هیچ وجه قابل پذیرش نمی باشد.

این مقام قضایی استان به تاکیدات مقام عظمای ولایت بر استفاده از ظرفیت های داخلی اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند نباید همه امورات کشور را به موضوع برجام گره زد و به دلیل اقدام دور از عقلانیت رییس جمهور آمریکا در خروج از برجام چرخه اقتصادی کشور و آسایش عمومی جامعه را مختل کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با گلایه از عملکرد برخی مسئولان افزود: برخلاف توقع، برخی از مسئولان کشور نیز در راستای تکالیف قانونی، وظایف ذاتی و مدیریت اوضاع فعلی اقدام موثری را انجام نمی دهند که به همین خاطر انفعال عمیقی در شرایط کنونی حاکم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در ادامه اظهار داشت: دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه و اجرای عدالت این جریانات و اقدامات مدیران را برای جلوگیری از این وضعیت با حساسیت تمام رصد نموده و در صورت احراز شرایط در موقع لازم، برخورد بدون اغماض را با قاصرین و مقصرین معمول می نماید.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی کشور دستگاه های نظارتی همچون سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف باید نقش پررنگ تری در جهت اقدامات نظارتی خود داشته باشند و با متخلفان و افراد سودجو که به دلیل منافع شخصی از شرایط فعلی سوءاستفاده می نمایند برخورد کنند و دستگاه قضایی استان نیز در همین راستا اقدامات قانونی خود را اعمال خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در پایان خاطر نشان کرد: طی مکاتباتی که با استاندار قزوین و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان انجام شده است قویاً تاکید شده که در جلسات ستاد تنظیم بازار به تمامی اتحادیه ها و اصناف و مراکز تولیدی و صنفی متذکر شوند تا ضمن پرهیز از چنین اقداماتی، از هرگونه توقف خدمات و ارایه کالا و یا افزایش قیمت غیر قانونی به بهانه های واهی همچون برجام و نظایرآن خودداری نمایند و الا عواقب سوء آن متوجه شخص متخلف و مقامات مسئول خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز