خبرگزاری کار ایران

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

حکم اعدام داعشی‌ها حمله‌کننده به مجلس/درخواست ظریف از اروپا برای تضمین بقای برجام/ ادعای ترامپ درباره بودجه نظامی ایران/ انتقاد نمایندگان به آتش‌زدن پرچم آمریکا/ شرایط ازدواج بدون اذن پدر

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۹۷

حکم اعدام داعشی‌های مرتبط با حمله به مجلس، درخواست ظریف از اروپایی‌ها برای تضمین بقای برجام، ادعای ترامپ درباره بودجه نظامی ایران، نگرانی فرانسه از شکست توافق هسته‌ای در تماس تلفنی با رییس‌جمهور آمریکا، واکنش نمایندگان فراکسیون امید به برخورد با تجمع معلمان و اظهارات فیرحی درباره وفاق ملی از جمله مهمترین خبرهای سیاسی امروز بود.

به گزارش ایلنا، اهم اخبار منتشرشده در روز یکشنبه  ۲۳ اردیبهشت ۹۷ به شرح زیر است:

*** نباید در شرایط فعلی دنبال تسویه حساب باشیم/ درد و درمان ما در داخل کشور است

داوود فیرحی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره خروج آمریکا از برجام گفت: علی‌رغم این همیشه قرار دادهای بین‌المللی برای قدرت‌های بزرگ منفعت بیشتری دارد آمریکا از برجام خارج شده که این می‌تواند به اعتبارش ضربه بزند.

***اعزام دختران شین‌آبادی به آمریکا بعد از ۲۲ خرداد

احمدی نیاز وکیل دانش‌آموزان شین‌آمادی از موافقت هیأت پزشکی با اعزام این دختران به آمریکا برای انجام درمان تکمیلی بعد از ۲۲ خرداد خبر داد.

 

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه خبر داد که امانوئل ماکرون در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره نگرانی‌هایش بابت نتایج خروج از برجام در منطقه گفت‌وگو کرده است.

***کسانی امروز با معلمان برخورد امنیتی می‌کنند که روزی دانش‌آموز آنها بودند

رییس فراکسیون امید نسبت به برخورد با تجمع معلمان واکنش نشان داد.

***جای معلمان در زندان نیست/ وزیر اطلاعات پیگیر آزادی معلمان بازداشتی باشد

سلیمی نماینده مردم تهران گفت: از هر منتقد و معترضی ، مخالف ساختن تنها به رونق اپوزیسیون می‌انجامد. کدام عقل سلیمی م‌ گوید معلم را کتک بزنید و بازداشت کنید؟

***ابطحی: سر جنازه‌ متعفن برجام سینه نزنیم/ پزشکیان: اظهارات شما مطابق نظر رهبری نیست

نایب رئیس مجلس، در واکنش به تذکر ابطحی گفت:‌ اظهارات شما ربطی به مباحث مجلس ندارد و نظر شما فقط نظر عده‌ای از نمایندگان مجلس است و نظر سایر نمایندگان مجلس و حتی مقام معظم رهبری هم نیست.

***دولت برای مدیریت کشور در شرایط جدید اقتصادی برنامه دارد

جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه اقتصادی ساماندهی امور ارزی با اشاره شرایط جدید کشور پس از خروج آمریکا از برجام، گفت: اجرای سیاست‌های جدید ارزی امکان مدیریت بهتر کشور در شرایط جدید را فراهم کرده است.

***منتظریم ببینیم اروپایی‌ها چطور منافع ایران از برجام را تضمین می‌کنند

ظریف در ابتدای تور خود به سه کشور چین، روسیه و بلژیک، با بیان اینکه چین از نزدیک‌ترین دوستان جمهوری اسلامی ایران است در مورد مذاکره با اتحادیه اروپا گفت: با اتحادیه اروپا با توجه به اینکه این کشورها بیشترین درخواست را از جمهوری اسلامی داشتند که بعد از خارج شدن آمریکا از برجام در آن باقی بماند، باید دید چطور منافع ایران از برجام را علی رغم خروج آمریکا از آن تضمین می‌کنند.

***اظهارات اژه‌ای درباره حکم دری‌اصفهانی، اعاده دادرسی مرتضوی، وضعیت بقایی، متهمان ارزی، پرونده عوامل داعش و دادگاه متهمان خیابان پاسداران

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: دری اصفهانی تقاضای اعاده دادرسی کرده و الان حکم قطعی است و ایشان الان به عنوان یک جاسوس از لحاظ دادگاه شناخته شده و اگر اعاده دادرسی پذیرفته شود باید ببینیم چه مراحلی را طی می‌کند.

***واکنش رسانه‌های جهان به توییت رئیس‌جمهور آمریکا؛ ادعای ترامپ درباره بودجه نظامی ایران اغراق‌آمیز و گمراه‌کننده است

ادعای ترامپ درباره افزایش چهل درصدی بودجه نظامی ایران بعد از توافق هسته‌ای با واکنش رسانه‌های مختلف مواجه شد. این رسانه‌ها چنین ادعایی را گمراه‌کننده و فاقد اعتبار توصیف کردند.

***هشت عنصر داعشی حمله به مجلس و حرم امام محکوم به اعدام شدند

رئیس دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران در خصوص حکم هشت داعشی متهم به حمله به مجلس و آرامگاه رهبر انقلاب گفت : ​هشت عنصر داعش مرتبط با حوادث تروریستی خرداد ۹۶ در تهران به اعدام محکوم شدند.

***جزئیات شرایط ازدواج بدون اذن پدر/ رضایت رئیس مجلس از گزارش فراکسیون خانواده

یک عضو فراکسیون اجتماعی در خصوص شرایط ازدواج بدون اذن پدر گفت: پیشنهادی که داده شده برای کوتاه کردن زمان قانون قبلی است.

***کشورهای آسیایی باید هر چه بیشتر با یکدیگر همکاری کنند

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب عصر امروز (یکشنبه) در دیدار سیریسنا رئیس جمهوری سریلانکا با اشاره به روابط فرهنگی و تاریخی میان دو کشور و همچنین کشورهای منطقه شبه قاره، سطح کنونی روابط تجاری ایران و سریلانکا را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود دانستند و تأکید کردند: کشورهای آسیایی باید هر چه بیشتر با یکدیگر کار و همکاری کنند، زیرا این همکاری‌ها موجب تقویت آنها خواهد شد.

***سیاست آمریکا «تغییر نظام ایران» نیست/ اروپایی‌ها از برجام خارج نشوند، تحریمشان می‌کنیم

مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید با عقب‌نشینی از موضع پیشین خود درباره حمایت از تغییر نظام در ایران، گفت که این سیاست دولت آمریکا نیست.

***حکم اعدام قاتل محیط‌بانان هرمزگانی اجرا شد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: حکم قصاص قاتل محیط بانان هرمزگانی ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز در بلوار خلیج فارس شهرستان بندرعباس به مرحله اجرا گذاشته شد .

***نظر هیات منصفه مطبوعات استان تهران درباره پرونده «آفتاب یزد» و «تابناک»

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران از جزئیات جلسه امروز دادگاه مطبوعات و رسیدگی به پرونده روزنامه آفتاب یزد و سایت تابناک خبر داد و گفت در این جلسه آفتاب یزد مجرم شناخته شد و تابناک تبرئه شد.

***فرصت پیش بیاید بازهم پرچم آمریکا را آتش می‌زنم/ عقده‌گشایی نکردم

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: بنده با آتش زدن پرچم در مجلس دنبال عقده‌گشایی نبودم بلکه انجام وظیفه کردم.

***دستگیری ۷ نفر از متهمان پرونده تخلف در شورای شهر و شهرداری سابق شهرستان پارس‌آباد

دادستان مرکز استان اردبیل از دستگیری هفت نفر از متهمین پرونده تخلف در شورای شهر و شهرداری سابق شهرستان پارس آباد خبر داد.

***حرکت نمادین رحیمی در انتقاد به آتش زدن برجام/ فریاد، احسنت نمایندگان

یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در جریان نطق خود نسخه‌ای از برجام را به هیئت رئیسه مجلس داد، وی این کار در واکنش به آتش زدن برجام در جلسه گذشته مجلس انجام داد.

***درخواست فراکسیون امید برای برگزاری جلسه غیرعلنی درباره خروج آمریکا از برجام

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با اشاره به تشکیل جلسه صبح امروز هیات رییسه این فراکسیون، به درخواست اصلاح‌طلبان مجلس از هیات رییسه مجلس نسبت به برگزاری یک جلسه غیرعلنی با محوریت موضوعات روز ازجمله خروج آمریکا از برجام و مسائل و دیگر اخبار روز اشاره کرد و از تشکیل ۲ کمیته مجزا به‌منظور بررسی حواشی ایجاد شده در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته و همچنین موضوع انتخابات هیات رییسه اجلاسیه سوم مجلس دهم خبر داد.

***از دل آتش زدن پرچم در مجلس، مسائلی همچون حمله به سفارت عربستان بیرون می‌آید

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر لزوم تصمیم‌گیری عقلانی در دوران پس از خروج آمریکا از برجام، علت تاثیرگذاری تحریم‌ها در دوره قبل را اجماع جهانی علیه ایران دانست و با انتقاد از رئیسی و علم‌الهدی به‌خاطر عدم استقبال از روحانی در جریان سفر به مشهد و تکذیب موضوع مربوط به طرح عدم کفایت روحانی در مجلس، نسبت به عواقب اقدامات افراطی هشدار داد و گفت: از دل آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس، مسائلی شبیه به سفارت عربستان بیرون می‌آید.

***برخی افراد باید از تیم اقتصادی دولت حذف شوند

نماینده تهران تاکید کرد: در جامعه روی مسائل بین‌الملل دو قطبی ایجاد نکنیم. ما همه بر یک کشتی سوار هستیم. اختلاف نظر زمانی مفید است که به شکلی کارشناسانه مطرح شود و در انظار عموم دنیا باید با اقتدار ظاهر شویم. هیچ کس نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز