خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

آمریکا قصد نابودی بین‌المللی سازمان ملل را دارد / کشتار مردم فلسطین لکه ننگ بزرگی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۸۳۸

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سال‌ها پیش آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند که نهادهای بین‌المللی سازمان ملل را بی‌اعتبار و نابود کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی لاریجانی در آغاز صحن علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با بیان اینکه: آمریکا قصد نابودی نهاد بین‌المللی سازمان ملل را که به قصد ایجاد صلح در جهان تاسیس شده است دارد گفت: روز گذشته رژیم صهیونیستی دست به جنایتی وسیع زد و حدود ۵۰ نفر از مردم مظلوم فلسطین را به شهادت رساند و حدود ۲ هزار نفر را مجروح کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این حادثه مقارن با دو مساله بود یکی همزمان با روز نکبت بود که چند دهه پیش در چنین روزی قدرت‌های بزرگ به حمایت صهیونیست‌ها پرداختند تا مردم فلسطین را از سرزمین خود آواره کنند و به جای آنان از گوشه و کنار جهان افرادی را جمع‌آوری و خانه و کاشانه و اراضی فلسطینیان را غصب کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر انتقال سفارت رژیم آمریکا در فلسطین اشغالی از تلاویو به قدس است که روز گذشته به دستور رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد. با اینکه همه کشورهای دنیا این اقدام را محکوم کردند و با اینکه همه می‌دانند این اقدام مخالف مصوبات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است اما ظاهرا از سال‌ها پیش آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند این نهادهای بین‌المللی را بی‌اعتبار کنند.

رئیس مجلس اظهار کرد: حمله به عراق بدون مصوبه شورای امنیت بود اما آمریکایی‌ها به کمک یکی دو کشور دست به این اقدام زدند گرچه بعدها چنان گرفتار شدند که پا به فرار گذاشتند خروج از معاهده پاریس در رابطه با آب و هوا خلاف مقررات سازمان ملل بود و همچنین خروج از توافقنامه هسته‌ای خلاف قطعنامه شورای امنیت بود و همین طور انتقال سفارتخانه خود به قدس همه اینها نشان می دهد.

وی ادامه داد: آمریکا قصد دارد نهاد بین‌المللی سازمان ملل را که به قصد ایجاد صلح در جهان تاسیس شده است نابود کند و چون سازوکار دیگری برای جایگزینی آن وجود ندارد، صحنه بین‌الملل را به سوی نوعی هرج و مرج امنیتی سوق دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز