خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با همتای بلژیکی:

انتظار جمهوری اسلامی تامین منافع ملت ایران از برجام است

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۱۶۶

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای بلژیکی امروز در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌های برجامی‌اش پس از خروج آمریکا از این توافق در بروکسل به سر می‌برد، با دیدیه ریندزر، همتای بلژیکی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در ابتدای این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت فلسطین اشغالی لزوم توقف جنایات توسط رژیم اشغالگر قدس را یادآور شد.

وی با اشاره به تلاش‌‌‌های دیپلماتیک ایران و ترکیه در سطوح منطقه‌‌‌‌‌ای و بین‌‌‌‌‌المللی تلاش جامعه بین‌‌‌المللی برای فشار بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشریح آخرین وضعیت رایزنی‌‌‌های برجامی پس از خروج دولت آمریکا از آن گفت: آنچه جمهوری اسلامی انتظار دارد تامین منافع ملت ایران از این توافق است. 

وزیر امور خارجه بلژیک هم با اشاره به اهمیت برجام لزوم بقا و اجرای آن به عنوان یک توافق جهانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اتحادیه اروپا در حال رایزنی و بررسی راه‌های حفظ این توافق بدون حضور آمریکا است.

تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات منطقه‌‌‌ای و بین‌‌‌‌المللی از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو وزیر در این دیدار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز