خبرگزاری کار ایران

پیام واعظی به مناسبت روز جهانی ارتباطات:

تاکید دولت بر مولفه‌های «شفافیت»، «تعامل» و «پاسخگویی»، به عنوان الگوهای موثر ارتباطی با مردم

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۸۶۹

همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات، دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پیامی ضمن تبریک این روز به همه کنشگران ارتباطی کشور مولفه های اصلی ارتباطی دولت و مردم را تبیین کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام واعظی به مناسبت روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

 بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات، فرصتی مغتنم برای یادآوری نقش و جایگاه بی بدیل روابط عمومی ها و تقدیر از تلاش ایشان در ارتقاء مشارکت و ایجاد هم افزایی در میان آحاد مردم برای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است.

باعنایت به تحولات گسترده و پرشتاب در حوزه ارتباطات و فناوری، بدیهی است که بر پیچیدگی های حوزه اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی، نیز افزوده شده است. اقناع افکار عمومی در این شرایط با الگوهای قدیمی دیگر امکان پذیر نیست و نیازمند مولفه ها و مدل های جدید مبتنی بر تحولات، انتظارات و دانش عمومی و متناسب با توقع و سطح سواد رسانه ای عمومی است.

لذا با توجه به اینکه امید و اعتماد جز از طریق رضایتمندی سطح عامه مردم و کارآمدی دولتمردان حاصل نمی شود و طراحی و اجرای الگوهای جدید ارتباطی به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر باید در دستور کار مراکز روابط عمومی قرار گیرد؛ شورای اطلاع رسانی دولت بار دیگر بر مولفه های «شفافیت»، «تعامل»، و«پاسخگویی»، به عنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم که از ابتدا مورد تاکید دولت تدبیر و امید و شخص ریاست محترم جمهوری بوده است، تاکید می ورزد.

از این رو با تاکید بر اهداف کلان دولت مبنی بر افزایش امید در میان مردم و ایجاد اعتماد بیشتر میان دولت و ملت، ضروری است مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی کلیه فعالیت ها و برنامه ریزی های خود را بر الزامات مورد اشاره، منطبق سازند.

 شفافیت؛

دسترسی آزاد به اطلاعات از اصلی ترین عناصر حقوق شهروندی است که دولت تدبیر و امید از ابتدا بر تحقق آن پافشاری کرده و در این راه گام های عملی موثری برداشته است. شفافیت به عنوان عنصر اصلی مبارزه و جلوگیری از فساد نقشی بی بدیل در ایجاد اعتماد میان دولت و مردم دارد. از این رو دولت تدبیر و امید جز در حوزه های نظامی و امنیتی هیچ حریم خصوصی برای خود قایل نیست. برهمین اساس مراکز روابط عمومی و همه فعالان این عرصه در دستگاه های اجرایی موظف به پاس داشت این دستاورد مهم دولت هستند.

تعامل؛

مشارکت جویی به عنوان رکن اصلی ارتباط دولت و و ملت همواره در تصمیم گیری ها و فعالیت های دولت تدبیر و امید مورد تاکید قرار گرفته است. از این منظر تعامل و مشارکت با ذینفعان و گروه های مرجع نظیر احزاب، سمن ها، رسانه ها، صاحبان فکر و سرمایه و توده مردم در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های دولت امری قطعی و الزامی است. روابط عمومی ها موظف هستند رویه های ارتباطی خود را به شکل تعاملی و با مشارکت دادن گروه های ذینفع پیش ببرند.

پاسخگویی؛

دولت معتقد است پرسش، حق مردم و پاسخ وظیفه دولتمردان و مسئولان است. براین اساس نظام پاسخگویی و روشنگری از اصول غیر قابل انکار حوزه ارتباطی روابط عمومی ها شناخته می شود. همانگونه که بارها مورد تاکید قرار گرفته هیچ پرسش، ابهام، تردید افکنی و ایجاد تشکیک درفعالیت ها و برنامه های دولت نباید بدون پاسخ بماند. روابط عمومی ها موظف هستند با رعایت حقوق شهروندی و به رسمیت شناختن حق انتقاد و پرسش، در سریع ترین زمان با ادبیاتی مستدل و اقناعی پاسخگوی تمامی اقشار جامعه و گروه های مرتبط با خود باشند.

امیدوارم این روز که امسال همزمان با آغاز ماه‌مبارک رمضان‌گشته است، بر همه کنشگران ارتباطی ایران مبارک باشد. امید واثق دارم که مراکز روابط عمومی دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی های مناسب اصول پیش گفته را عملیاتی و محقق می نمایند.

ان شاءالله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز