خبرگزاری کار ایران

بررسی طرح‌های آینده جهان در کنفرانس بین‌المللی سن پترزبورگ با حضور سفیر ایران در روسیه

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۰۳۶

هیجدهمین کنفرانس علمی بین‌‌المللی لیخاچوف با عنوان «طرح‌‌‌های برجسته آینده در سایه توسعه فرهنگی جهان» در محل دانشگاه علوم انسانی سن‌پترزبورگ و با حضور شخصیت‌‌‌ها و دانشمندان روس و کشورهای مختلف در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت در سنت پترزبورگ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در جلسه عمومی روز اول کنفرانس که با حضور شوکت عزیز نخست‌‌‌وزیر سابق پاکستان، عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، موراتینوس وزیر خارجه سابق اسپانیا، باگیس وزیر سابق امور اتحادیه اروپا در دولت ترکیه، بلبل اوغلی سفیر جمهوری آذربایجان، آکادمیسین نائومکین رییس علمی انستیتو شرق‌‌‌شناسی، الکسی گرومیکو اندیشمند روس و کالوتکا معاون سابق نخست‌‌‌‌وزیر و وزیر دارایی لهستان برگزار شد، روندهای جدید در جامعه جهانی را برای حاظران تشریح کرد. 

وی در سخنرانی خود با اشاره به گسترش سیاست‌های پوپولیستی در فضای سیاسی جهانی، دیگرهراسی و ایجاد فضای فوبیا، ورود مجدد سرمایه‌‌‌داری کلاسیک و مخالف جهانی شدن در امریکا، تضعیف حقوق بین‌‌‌الملل و تعهدات دولت‌ها حرکت به سمت یکجانبه‌‌‌‌گرایی، تضعیف نقش سازمان ملل و ساختارهای وابسته را به عنوان روندهای جدید در جامعه جهانی برشمرد و بر نقش اندیشمندان در هدایت جوامع و همچنین لزوم شکل‌‌‌گیری گفت‌وگوی فراگیر بین نخبگان فکری و اجرایی با هدف هنجارسازی و اتخاذ سیاست‌های مسئولانه و اخلاق‌‌محور از طریق حصول توافق پیرامون ارزش‌ها و هنجارهای مشترک از جمله صلح و ثبات جهانی، جلوگیری از مسابقات تسلیحاتی و سوق دادن جهان به سمت تقابل و جنگ سرد جدید و ممانعت از فعال کردن شکاف‌‌‌های مذهبی، فرهنگی و تمدنی در جامعه بشری و پذیرش فرهنگ‌‌ها و تمدن ها تاکید کرد. 

در سایر جلسات و نشست‌های تحصصی، سخنرانان به کالبدشکافی وضع موجود و آسیب‌‌شناسی پروسه جهانی شدن به خصوص در پرتو رفتارهای آمریکا پرداختند.

در حاشیه این کنفرانس سفیر کشورمان با روسای دانشگاه‌های دولتی سنت پترزبورگ و دانشکده روابط بین‌‌الملل انستیتوی مدیریت شمال غرب آکادمی اقتصاد مردمی و خدمات دولتی وابسته به ریاست‌جمهوری روسیه ملاقات و برای دانشجویان این دانشگاه‌ها سخنرانی کرد.

همچنین وی ضمن بازدید از موزه آرمیتاژ با میخائیل پتروفسکی، رئیس این موزه دیدار و ملاقات کرد.

کنفرانس علمی بین‌المللی لیخاچوف بزرگترین همایش در حوزه علوم انسانی در جهان است که با حمایت ریاست‌‌‌جمهوری و وزارت خارجه روسیه هر سال برگزار می‌‌‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز