خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار با اردوغان:

گسترش مناسبات ایران و ترکیه به نفع دوملت و تقویت ثبات و امنیت در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۱۳۳

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه حل و فصل مسائل منطقه بویژه دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین، گفت: گسترش رایزنی‌ها و مناسبات تهران - آنکارا به نفع دو ملت و تقویت ثبات و امنیت در منطقه است.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌‌‌‌‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه جمعه به وقت محلی در حاشیه اجلاس فوق‌‌‌‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی و در دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌‌‌جمهور ترکیه اظهار داشت: برگزاری و استقبال از این اجلاس در شرایط حساس منطقه نشاندهنده توجه کشورهای اسلامی به موضوع فلسطین است.

رئیس‌‌‌جمهور روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: تسریع در توسعه همکاری‌‌‌‌‌های بانکی دو کشور موجب استفاده از ظرفیت‌‌‌‌‌‌ها در راستای گسترش مبادلات تجاری فی‌مابین خواهد بود.

روحانی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، این اقدام را تخلفی آشکار از قوانین بین‌‌‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: شاهدیم که اکثر کشورهای دنیا با این اقدام دولت آمریکا مخالفت کرده و آن را محکوم کرده‌اند.

رئیس‌‌‌‌‌‌‌جمهور ادامه داد: ایران و ترکیه همواره و در شرایط گوناگون در کنار هم قرار داشته و خواهند داشت.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌‌‌‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار با تقدیر از حضور تاثیرگذار رئیس‌‌‌‌‌جمهور و هیات ایرانی در اجلاس فوق‌‌‌‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی ابراز داشت: مسئولان دو کشور تلاش‌‌‌های مثبتی در راستای توسعه روابط و همکاری‌‌‌های فیمابین انجام داده‌اند که باید این تلاش‌‌‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس‌‌‌جمهور ترکیه رایزنی و همکاری ایران و ترکیه در زمینه مسائل منطقه‌ای و تلاش در راستای توسعه ثبات و امنیت در منطقه را حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: بسیاری از اقدامات دولت آمریکا مانند خروج یکجانبه آنها از برجام و انتقال پایتخت‌‌‌‌‌‌‌شان به قدس شریف برای سایر کشورهای جهان مشروع و قابل قبول نیست و اگر در برابر این اقدامات آنها ایستادگی کنیم، به نتیجه مناسب خواهیم رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز