خبرگزاری کار ایران

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا خبر داد؛

اروپا درصدد ایجاد مسیر مستقیم انتقال پول به بانک مرکزی ایران/ تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۱۴۹

یک مقام اتحادیه اروپا گفته که این اتحادیه بر این باور است که تحریم رییس بانک مرکزی ایران به معنای تحریم خود بانک مرکزی نیست و از تلاش این اتحادیه برای ایجاد مسیر مستقیم انتقال پول به بانک مرکزی ایران خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان بی سی، یکی از مقام‌های اتحادیه اروپا گفته کمیسیون اتحادیه اروپا به دولت‌های عضو اتحادیه پیشنهاد ایجاد یک مسیر مستقیم انتقال پول به بانک مرکزی ایران برای جلوگیری از جریمه‌های آمریکا را داده است .  

بر اساس گفته‌های این مقام ارشد اتحادیه اروپا، این اقدام به دنبال دور زدن سیستم مالی آمریکا صورت می‌گیرد و به کمپانی‌های اروپایی اجازه می‌دهد که هزینه واردات نفت از ایران را بپردازند و سرمایه‌های ایران در اروپا به این کشور برگردد. 

وی گفته جزییات این اقدام هنوز در دست کار است.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده نفت ایران است و سعی می‌کند توافق هسته‌ای که آمریکا از آن خارج شده است را حفظ کند. این کار باید با حفظ جریان مالی به ایران تا زمانی که جمهوری اسلامی به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند باشد، صورت بگیرد. 

به گفته این مقام ارشد اتحادیه اروپا که نامش برده نشده، ژان کلود یانکر رییس کمیسیون اتحادیه اروپا این پیشنهاد را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده و گفته که ما باید بر نحوه تسهیل پرداخت‌های مربوط به پول نفت و بازگشت سرمایه‌های ایران در اتحادیه اروپا به بانک مرکزی این کشور کار کنیم.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز سه‌شنبه تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات بانک مرکزی ایران از جمله رییس بانک مرکزی اعمال کرده است. اما این مقام اتحادیه اروپا گفته که این اتحادیه بر این باور است که این تحریم‌ها به معنای تحریم خود بانک مرکزی ایران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز