خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در دیدار صمیمی جمعی از جوانان:

عده‌ای هنوز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را باور نکرده‌اند/ محدودیت مردم در ارتباطات را نمی‌پسندیم/ انتقاد از قانون لغو افطاری‌های دولت

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۴۶۰

رئیس جمهور ۲۹ اردیبهشت را یادآور صحنه هایی دانست که زنان و جوانان شکوه آفرین آن بودند و با تاکید بر اینکه بزرگترین آرمان ۲۹ اردیبهشت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، اظهارداشت: مهمترین پیام انتخابات ۹۶ این بود که به عقب بر نمی گردیم و شما جوانان باید ایران را بسازید و راه را بر آزادی اندیشه ها هموار کنید.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه شنبه در دیدار صمیمی با جمعی از زنان، جوانان و دانشجویان با بیان اینکه ماه رمضان، ما را برای تحمل و گذر از سختی ها آماده می کند، گفت: راه ما به سمت پیروزی، استقامت و امید است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تاکنون یعنی در یک سال گذشته با سختی‌ها و حوادث بسیار زیادی مواجه بودیم، اظهار داشت: گاهی این مشکلات بخاطر رفتار طبیعت با ما بود آنجایی که سیل و زلزله را تجربه کردیم و گاهی هم سخنان و شیوه‌های ناپسندی که نشان می‌داد که برخی هنوز هم ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را باور نکرده‌اند.

روحانی با بیان اینکه بزرگترین افتخار ما در انتخابات این است که انقلاب‌مان یعنی استقلال،‌آزادی و جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم، خاطر نشان کرد: آن زمانی که مستقل و بدون اجازه دخالت به بیگانگان صحنه عظیم انتخابات را می‌آفرینیم و آزادانه در اجتماعات باشکوه رفته و حرف، سخن و شعار خود را به راحتی عنوان می‌کنیم و به همه اعلام می‌کنیم که چه می‌خواهیم؛ آنجا هم استقلال، هم آزادی و هم جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در هفته‌های آخر منتهی به ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بویژه در استان‌های کشور صحنه‌های نابی از حضور را آفریدند، گفت: در مشهد در یک روز ۲ اجتماع بزرگ از سوی دو رقیب انتخاباتی با فاصله‌ای کم برگزار شد، اما هیچ برخورد، نزاع و سخن درشتی بین دو طرف بوقوع نپیوست و این نه تنها در مشهد، بلکه در سایر شهرها و استان‌ها هم دیده می‌شد.

روحانی افزود: این به معنای آزموده شدن ملت ایران و ظرفیت یافتن روح همه جوانان است.

رئیس جمهور ماه رمضان را ماهی برای ایجاد تحمل جدید برشمرد و گفت: این امید و تحمل است که ما را از پیچ و خم‌های تاریخی نجات می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه ما با هم پیمان بستیم که هرگز به عقب باز نخواهیم گشت، اظهار داشت: ما خواستیم با صدای رسا بگوییم در اقتصاد به عقب برنمی‌گردیم و نمی‌گذاریم کشور دارای رشد منفی باشد و در سخت‌ترین شرایط بازار ناآرام شده و نمی‌گذاریم اشتغال خالص ما در سال ۱۲ هزار و ۱۴ هزار نفر باشد، به گونه‌ای که در سال گذشته میزان اشتغال خالص در کشور، بیش از ۷۹۰ هزار اشتغال خالص بوده است.

رئیس جمهور افزود: در سال گذشته بخش اعظم آنهایی که جویای کار بودند به استثنای چند ده هزار نفر مشغول کار شدند، البته این به معنای آن نیست که مشکل اشتغال در کشور از بین رفته است، بلکه هنوز راه درازی در پیش داریم، اما ایجاد این میزان شغل یک تحرک بزرگ برای ادای پیمان بوده است.

روحانی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشوردر فروردین سال جاری بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: این نشان‌گر آن است که مسیر ما درست و صحیح بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در برابر توطئه بیگانگان در سیاست خارجی موفق بوده و قرارمان این است که این موفقیت را ادامه دهیم، گفت: ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم. مبنای آمریکا این بود که به محض خروج از برجام ایران نیز از برجام خارج شده و پرونده ایران به سرعت به شورای امنیت رفته و همه قطعنامه ها و تحریم‌ها برگشته و ایران تنها در برابر دنیا قرار داشته باشد.

روحانی اظهار داشت: ما در مرحله اول اجازه ندادیم که آمریکا به هدف خود برسد و در گام اول توطئه آمریکا شکست خورد و به جز چند کشور و یک رژیم جعلی تمام جهان در برابر آمریکا ایستاد و این به معنای آن است که سیاست خارجی ایران موفق بوده است و این در حالی است که روزی همه کشورها در تحریم علیه ایران مشارکت داشتند و شورای امنیت علیه ایران رأی صادر می‌کرد.

رئیس جمهور گفت: امروز کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا، روسیه، چین و همه کشورهای مهم جهان کار ترامپ را غیرصحیح، غیرقانونی و برخلاف صلح و امنیت جهانی تلقی می‌کنند و این موفقیت ماست.

روحانی با طرح این پرسش که چگونه می‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم، افزود: باید با امید، پشتکار، استقامت و مقاومت راه را ادامه دهیم. این مسئولیت در بلندمدت بر عهده شما جوانان و در کوتاه مدت برعهده ما در دولت است. شما باید آینده کشور را بسازید و راه را برای آزادی اندیشه هموار کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان همه بارها را بر عهده دولتی گذاشت که با ده‌ها مشکل و فشار روبروست، اظهار داشت: وقتی موفق خواهیم بود و از مشکلات عبور خواهیم کرد که همه به صحنه بیایند. جامعه ایران با نظرات دولت منتخب خود و رئیس جمهور منتخب خود آشناست و آگاه است که ما در دولت معتقد به فضای باز اطلاعات در کشور هستیم.

روحانی ادامه داد: دولت محدودیت در ارتباطات بین مردم را نمی‌پسندد و معتقد است مردم به خوبی راه خودشان را تشخیص می‌دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در میان همه مخلوقات و انسان های برتر تاریخ بالاتر از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نداریم، گفت: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید "تو فقط و فقط یادآوری کننده راه‌های درست برای وجدان‌های بشری هستی و نمی‌توانی به زور مردم را به این سمت و آن سمت هدایت کنی".

روحانی با بیان اینکه همه اختلاف ما در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ سر همین یک کلمه بود، خاطر نشان کرد: دعوا در ۲۹ اردیبهشت بر سر رقابت دو یا چند نفر نبود بلکه بر سر این موضوع بود که آیا ملت باید آزادانه و با اختیار راه خود را برگزیند یا اینکه مردم دارای اختیار نیستند و باید به هر آنچه ما پسندیدیم و به آنها گفته شد، را عمل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسأله در ۲۹ اردیبهشت پارسال رقابت بین دو اندیشه بود، گفت: یک اندیشه می‌گوید تا آنجا که ممکن است باید با دنیا تعامل کرد تا جایی که وجدان عمومی بپذیرد که این ایران نیست که از تعامل رویگردان است. اگر مردم این مسأله را بپذیرند در کنار دولت و حامی دولت می‌مانند و آن وقت می‌توانیم راه را ادامه داده و با وحدت از همه مشکلات عبور کنیم.

روحانی با یادآوری اینکه عهد ما با هم این بود که به عقب بازنمی‌گردیم، اضافه کرد: معتقدیم جوانان و زنان باید مدیریت کشور را برعهده بگیرند و بر این تصمیم که تا پایان دولت دوازدهم باید ۳۰ درصد مدیریت کشور برعهده زنان شایسته قرار گیرد، ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت بر مبنای این وعده خود که سن مدیریت باید کاهش یابد، اقدام کرده است، اظهار داشت: باید سن مدیریت در کشور از ۴۸ سال به ۴۰ سال کاهش یابد، بر این مبنا امروز شاهد هستیم که در تمام نهادهای دولتی جوانان بیش از گذشته به کار گرفته شده‌اند و حداقل ۱۲ معاون وزیر و رئیس سازمان‌های مستقل ما و ۴۶ مدیر کل در دستگاه‌های اجرایی از زنان شایسته و جوانان انتخاب شده‌اند و این راه گام به گام ادامه خواهد داشت.

روحانی تصریح کرد: ممکن است بعضی‌ها این تصمیم و رویه را نپذیرند، اما تصمیم و وعده ما در ۲۹ اردیبهشت آن بود که جوانان، زنان، اقوام و ایده‌های مختلف باید مسیر رشد و تعالی کشور را آنگونه که خود می‌خواهند انتخاب کرده و بپیمایند؛ امیدوارم راهی را که برگزیده‌ایم با هم ادامه دهیم.

رئیس جمهور  در پایان سخنانش با بیان اینکه هر سال عزیزان، افطار میهمان دولت و رئیس جمهور بودند ، گفت: امسال دولت و رییس جمهور بخاطر رعایت قانون و مصوبه اخیر مجلس، میهمان شما هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز