خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

برخی اعضای اتحادیه اروپا درباره برجام یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۵۸

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی اعضای اتحادیه اروپا در خصوص برجام یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند و این تناقض گویی‌ها در گفته های آنان، شک برانگیز است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه پس از نشست خبری روز ملی اهدای عضو (۳۱ اردیبهشت) به سوالات سیاسی خبرنگاران نیز پاسخ داد.

ولایتی اظهار داشت: برخی اعضای اتحادیه اروپا می گویند به برجام پایبند هستند. برخی نیز در حوزه اقتصادی می گویند روابط اقتصادی را توسعه می دهند اما برخی مقامات اروپایی چنین اظهار می دارند که بنا نیست جلوی آمریکایی ها بایستند و تضمین بدهند.

وی افزود: این تناقض‌گویی‌ها در گفته‌های مقامات اروپا شک‌برانگیز است. امیدواریم مسئولان دولتی ما در مذاکرات خود بتوانند تضمین‌های لازم را بگیرند والا به طرفی که مذبذب است و حرف‌های متناقض می‌زند نمی‌شود، اعتماد کرد.

ولایتی همچنین درباره شرکت توتال و همکاری آن با ایران نیز گفت: پروژه توتال یک نمونه عملی از این پایبندی هاست. این همه تبلیغ و کارهای نمایشی کردند و عکس یادگاری گرفتند اما موقع عمل که شد می گویند ما در مقابل فشارهای آمریکایی ها نمی توانیم بایستیم؛ بنابراین عملا برجام یک طرفه می شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به نظر قاطع مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نظر قاطع جمهوری اسلامی ایران که از لسان مبارک مقام معظم رهبری بیان شد این است که تضمین جدی گرفته شود که خدشه ای نپذیرد.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات اخیر عراق ابراز خرسندی کرد، به دولت و مردم این کشور تبریک گفت و اظهار داشت: خوشحالیم از اینکه انتخابات در این کشور در کمال امنیت و آرامش انجام شد و هر چه مردم عراق بپسندند برای ما مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت و مردم عراق اجازه دخالت خارجی را نمی دهند و از آنجا که انتخابات به خوبی و به سلامت انجام شده است هر چه هست مبارک است. اصل، این است که انتخابات در آرامش کامل و بدون هیچ خدشه ای برگزار شده است و این برای ما به عنوان همسایه عراق بسیار مهم است.

ولایتی تصریح کرد: آرزوی خوشبختی مردم عراق را در سایه دموکراسی داریم و از این طریق می توانند به سعادت برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز