خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات نماینده کازرون درباره ناآرامی‌های اخیر این شهر

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۷۴۵

نماینده کازرون در پایان جلسه علنی مجلس درباره ناآرامی‌های اخیر این شهر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در حاشیه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران درخصوص تجمعات اعتراضی اخیر مردم کازرون گفت: متاسفانه فضای مجازی بعضی از اتفاقات را بزرگنمایی می‌کرد و واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کرد. قضیه این بود که دو بخش از شهرستان کازرون به دلیل جمعیت زیاد که شامل ۶ بخش شهرستان کازرون با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت می‌شود به دنبال این هستند که به شهرستان انتقال پیدا کنند.

وی افزود: نماینده پیشین کازرون مهندس نظری در یک جلسه‌ای که با مردم کازرون داشتند به صراحت اعلام کردند و مشکل را پیگیری کرده و به زودی شما شهرستان می‌شوید. مردم بسیار خوشحال شدند متاسفانه در آن زمان امام جمعه وقت مردم کازرون پشت تریبون صحبت‌های را در این خصوص به زبان آورد که به صلاح نبود. نماینده آن زمان آقای نظری مساله را به نوعی جمع کرد اما این مطالبات مردم که امام جمعه آن زمان باعث آن شده بود، باقی ماند.

 نماینده کازرون یادآور شد: در دوره‌های بعد هم مردم آن مطالبات را از نمایندگان وقت مطالبه کردند. به طوری که نمایندگان بعدی با مردم دیدار کردند و آنها را روشن کردند که در حال حاضر منتظر هستند اسم شهرستان انتخاب شود. این اتفاق حدود ۶ سال پیش افتاد. بعد از این قضایا من به عنوان نماینده مردم کازرون انتخاب شدم.

 وی ادامه داد: زمانی که نماینده کازرون شدم شرایط برای اینکه کازرون به عنوان شهرستان انتخاب شود موجود بود و این پیشنهاد به استانداری داده شد. استانداری در حال بررسی بود به طوری که این مطالبه علاوه بر اینکه خواست مردم است مطالبه مسئولان هم هست. اسم شهرستان کوهچنار انتخاب شد که کوه مره به عنوان بخش اول و چنارشایجان به عنوان بخش دوم آن انتخاب شد. این مطالبه مردم و مسئولان بود چراکه مردم و مسئولان بارها گفته بودند ما با چهار بخش نمی‌توانیم جمعیت را اداره کنیم. کازرون در حال حاضر ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد. شهرستان شدن کازرون به وزارت کشور پیشنهاد شد وزارت کشور هم بررسی کرد که از لحاظ قانونی جزو پیشنهادهایی بوده که تمام مسائل قانونی را رعایت کرده کازرون نسبت به تمام شهرهای استان‌ فارس از لحاظ جمعیت و موقعیت برتری دارد.

رضازاده تاکید کرد: در زمان تصویب این طرح افرادی وارد شدند که نمی‌خواستند بعضی برای مردم کار کنند در این جریان افراد می‌خواستند دولت را به چالش بکشند. عده‌ای می‌خواستند خودی نشان دهند، عده‌ای دیگر هم ورشکسته‌های سیاسی بودند. این افراد آنچه که دروغ بود به مردم القا می‌کردند تا احساسات آنان را تحریک کنند. آنها به مردم می‌گفتند نماینده و دولت می‌خواهند شما و هویت‌تان را غارت کنند.

 وی افزود: منشأ این اعتراضات به نوعی از نماز جمعه شروع شد. من بارها به امام جمعه گفتم شما که حرف‌هایی که می‌زنید صحیح نیست.

 نماینده کازرون گفت: من به آنها گفتم شما که به امامزاده سیدحسین و نیشابور می‌روید می‌دانید که این مکان‌ها در این طرح نیست اما آنها سکوت می‌کردند. من بارها به آنها گفتم من که نمی‌توانم مقابل خواست مردم بایستم شما آنها را قانع کنید که این طرح علیه آنها نیست و ضرری به آنها نمی‌رساند. نتیجه این مساله این شد که برخی شروع به فضاسازی کردند.

وی گفت: فضای کازرون به نوعی بود که به هر سمتی حرکت می‌کردید فضایی علیه شما ساخته می‌شد. افرادی که به مردم دروغ القا می‌کردند با خودشان هم مشکل داشتند.

وی ادامه داد: صحبت‌های برخی از افرادی که تریبون در دست داشتند صحیح نبود و این شروع مشکل بود. با افراد زیادی صحبت کردیم اما آنها باز هم مردم را تحریک می‌کردند و می‌گفتند این طرح غیرقانونی است و می‌خواهند هویت و میراث فرهنگی شما را بگیرند. استاندار و معاون استاندار بارها با مردم صحبت کردند در خصوص مطالبات آنها به آنها وعده دادند مردم خوشحال می‌شدند اما باز هم فردای آن روز به مردم می‌گفتند استاندار دروغ می‌گوید و فضا را ملتهب می‌کردند تا اینکه به فروردین ماه رسیدیم.

رضازاده تاکید کرد: در ادامه این ماجرا در فروردین ماه گروه‌هایی در خارج از کشور مردم را به اغتشاشات تحریک می‌کردند تا اینکه روز چهارشنبه عده‌ای جمع شدند و تجمعات به شکل بزرگتری ادامه پیدا کرد. نیروهای امنیتی هم بر حسب وظیفه عده‌ای را دستگیر کردند. ظاهرا باز هم گروهی را تحریک کردند که بروید افرادی که بازداشت شده‌اند را آزاد کنید و کلانتری را آتش بزنید. من معتقدم همه این افراد بی‌گناه هستند. گناهکار آن افرادی هستند که جوانان را تحریک به چنین اقداماتی کردند.

 وی گفت: اسناد و پیام‌هایی دارم که اشخاصی در تهران که در کشور مسئولیت دارند گفته‌اند بروید از اجتماعات و تظاهرات مردم عکس و فیلم بگیرید تا جهانی شود. من از آخرین وضعیت طرح خبر ندارم اما می‌دانم مردم کازرون فهیم و شریف هستند و نشان داده‌اند اهل اعتراضات به این شکل نیستند. پس این اعتراضات محرک داشته‌ است. شهرستان کازرون شرایط خاصی دارد.

 نماینده کازرون یادآور شد: طبق آخرین آمار طرح در حال بررسی بود که متوقف شد اما توقف طرح ارتباطی با اعتراضات ندارد. اعتراضات به آن شکل بهانه برای چیز دیگری بود. چه کسانی مسئول این اتفاقات هستند؟ یک عده در گروه‌های مجازی، افرادی که مطرح می‌کردند مردم نمی‌گذارند شما تصمیمات کشوری را اجرا کنید افرادی که گفتند مردم کفن می‌پوشند و نمی‌گذارند تقسیمات کشوری اجرا شود. این افراد مسئول اتفاقات اخیر هستند. مقصر کسی نیست که سنگ خورده مقصر کسی است که سنگ را پرتاب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز