خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی:

تحریم رئیس کل بانک مرکزی بی‌احترامی به هنجارهای بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۸۲۳

بانک مرکزی در بیانیه‌ای اقدام اخیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در تحریم رئیس کل این بانک را عملی غیرمتعارف و کاملاً غیرحرفه‌ای و نشاندهنده بی‌احترامی مقامات آمریکایی به هنجارهای بین‌المللی دانست.

به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه بانک مرکزی در محکومیت اقدام خزانه‌‌داری آمریکا به شرح زیر است: 

بسمه تعالی

پس از نقض برجام توسط ایالات متحده آمریکا علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به این معاهده بین‌‌‌المللی، خزانه‌‌‌داری آن کشور نام رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران سابق این نهاد سیاستگذار پولی را در فهرست تحریم‌‌های یکجانبه خود قرار داد.

این اقدام خزانه‌‌‌داری آمریکا که کاملاً غیرحرفه‌‌‌ای و نامتعارف بوده و نشانگر بی‌‌‌احترامی مقامات دولت آمریکا به استانداردها و هنجارهای بین‌‌المللی است، با توجه به رفتارهای یکجانبه اخیر دولت آمریکا و بی‌‌‌احترامی به تعهدات و توافقنامه‌‌های بین‌‌المللی گوناگون جای تعجب ندارد. 

این نکته برای ملت ایران کاملاً روشن است که ایالات متحده آمریکا در پوشش عناوینی همچون مبارزه با تروریسم و تأمین مالی آن، قصد اعمال فشار بر ملت ایران را داشته و بدون هیچ مبنا و مستند قانونی، با اعمال تحریم علیه مدیران و مقامات بانک مرکزی درصدد آن برآمده است تا فضای روانی منفی را علیه نظام بانکی ایران در عرصه بین‌‌‌المللی ایجاد کند. این در حالی است که اقدامات یکجانبه و خصمانه آمریکا علیه مردم ایران سودی برای آن کشور نخواهد داشت. 

خزانه‌‌‌داری ایالات متحده با انجام این عمل نشان داد که نه تنها به موازین اولیه و اساسی حقوق بین‌‌‌الملل بی‌توجه و بی‌اعتنا است بلکه به کارکردهای بانک مرکزی و نقش اساسی آنها در برقراری ثبات پولی داخلی و بین‌‌‌‌المللی و همچنین به تعهدات بین‌‌المللی ناشی از عضویت در نهادهای بین‌‌‌المللی نظیر صندوق بین‌‌المللی پول نیز اعتنایی ندارد. 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف از این رفتار ناشیانه خزانه‌‌‌داری آمریکا اعلام می‌کند که همچون گذشته به انجام وظایف قانونی خود در عرصه داخلی و خارجی مطابق با موازین بین‌‌‌المللی ادامه خواهد داد و اینگونه اعمال نابخردانه خللی در اراده مقامات و کارکنان بانک مرکزی برای ایفای وظایف قانونی خود وارد نخواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز