خبرگزاری کار ایران

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور:

هموطنان قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و به شکل بسته‌بندی تهیه کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۹۳۰

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در روزهای اخیر ۱۱ نفر در کشور با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست داده و به پزشکی قانونی معرفی شدند که آزمایش های لازم برای بررسی‌های تکمیلی از آنان به عمل آمد.

به گزارش ایلنا، مهرداد علی بخشی با تأکید بر اینکه آمار قطعی فوت به دنبال مصرف قارچ های سمی متعاقبا اعلام می شود، افزود: از ۱۱ فوتی با علائم مصرف قارچ‌های سمی هفت نفر مرد و چهار نفر زن بودند که در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان باخته اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های بیمارستان نمازی شیراز محل تهیه و مصرف قارچ‌ها در بیشتر موارد دامنه ارتفاعات و طبیعت پس از بارندگی های اخیر و در مواردی نیز خریداری قارچ به صورت فله ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه های روستایی بوده است.

علی بخشی با هشدار در خصوص مصرف قارچ‌های خودرو و وحشی که در طبیعت رشد می کنند و خطر سمی بودن آن‌ها اظهار کرد: علائم مسمومیت در قارچ های سمی ۶ تا هشت ساعت پس از مصرف بروز می کند که متأسفانه شاهد بودیم در مواردی مرگ افراد را نیز به دنبال داشته است.

وی از هموطنان خواست حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و ترجیحا به شکل بسته بندی تهیه و از خرید قارچ از افراد ناشناس و یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنند.

گفتنی است علاوه بر متوفیان ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در برخی استان ها از جمله زنجان تعدای از هموطنان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی ارجاع شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز