خبرگزاری کار ایران

با حضور خبرگان فضایی کشور؛

پیش‌نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور نهایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۱۸

سمینار نهایی‌سازی پیش‌نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، چند تن از معاونان سازمان و خبرگان این حوزه در محل پژوهشگاه فضایی ایران تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، سردار جلالی در ابتدای این سمینار ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: امیدواریم که بتوانیم در این فضا و جلسه کارشناسی و نخبگی و تعامل، مباحثی در این زمینه مطرح کنیم و به جمع‌‌‌بندی برسیم که بتواند مبنای ارتباط با حوزه پدافند غیرعامل در امورات و حوزه های فضایی باشد.

وی ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در تدوین چارچوب و رویکرد سند راهبردی موضوعات مختلف به صورت پیش فرض بر اساس اصول و سیاست‌‌‌ها و چارچوب‌‌‌هایی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌‌‌‌اند، عمل می‌‌‌کند و در کنار آن، حوزه و عرصه‌های مختلفی با پدافند غیرعامل تطابق داده می‌شود و یک چارچوب و مفهومی از کارکردها و مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها و رویکردها را در قالب سند راهبردی تعریف می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: باید دارایی‌های حوزه فضا را شناسایی و ارزش‌‌‌‌گذاری کنیم و در سطوح حیاتی، حساس، مهم دسته‌‌‌بندی کنیم و تهدیدات موثر بر آنها را بشناسیم و برای مقابله با تهدیدات، برنامه‌ریزی و راهکار ارائه شود.

جلالی اضافه کرد: اثر تهدید بر دارایی‌ها و وابستگی‌ها و نقاط آسیب‌‌‌‌پذیر و ضعف، ما را به سمت برخی پیامدها می‌برد که این پیامدها به لحاظ حفظ یا عدم حفظ تعادل دارای اهمیت است.

جلالی افزود: هدف ما در سازمان پدافند غیرعامل این است که آسیب‌‌‌پذیری‌ها را به سمت صفر میل دهیم و مخاطرات را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: هدفی که در تعریف مصون‌‌‌سازی دنبال می‌شود این است که دارایی‌ها در برابر آسیب‌ها پایدار باشد و علیرغم وجود تهدید، بتواند کارکرد خود را حفظ کند و این موضوع از نظر پدافند غیرعامل به عنوان یک هدف مطرح است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در تدوین سند راهبردی فضا، مطالعه محیطی یک موضوع با اهمیت است که باید به محیط داخل و خارج توجه شود و همچنین بررسی شود چالش ها و مسائل حساس در فضا چه مواردی است و بر این اساس تهدیدات را بررسی و سند راهبردی فضا تنظیم شود.

در ادامه سمینار، حاضرین در خصوص کلیات سند از جمله اهداف، دستاوردهای تحقیق، ذینفعان، مبانی و مستندات حاکم، جهت گیری بالادستی کلان در حوزه پدافند غیرعامل فضایی، مفاهیم و واژه‌های کلیدی، مطلوبیت‌های راهبردی پدافند غیرعامل در حوزه فضایی کشور، اهداف کلان پدافند غیرعامل در حوزه فضایی کشور در افق چشم‌‌‌‌انداز، شناخت و تجربه و تحلیل محیطی، اهداف راهبردی و عملیاتی پدافند غیرعامل در حوزه فضایی، مبانی و مستندات قانونی، دارایی‌‌‌‌‌های حیاتی و حساس فضایی و تهدیدات این حوزه بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز