خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی:

در مقابل کسانی که از فضای اقتصادی کشور سوءاستفاده کنند، می‌ایستیم/ برنامه‌های دولت، مانع انجام وظایف دستگاه قضایی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۳۶

رئیس قوه قضاییه، باتاکید بر برخورد قاطع وقانونی سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی با افزایش نامتعارف قیمت کالاها، گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که عده ای سودجو از برخی مشکلات اقتصادی موجود سوء استفاده کنند و این فضا را بستری برای سودجویی خود قرار دهند.

به گزارش ایلنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تبریک مجدد حلول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: از خدا می خواهیم که به همه ما توفیق طاعت و بندگی بدهد و سعادت عباداتی که موجب قرب الی الحق  و افزایش معرفت و محبت خود در دلها می شود را نصیب مومنان کند. امیدواریم طاعات همه روزه داران مقبول درگاه احدیت باشد و بتوانیم بهترین توشه را از برکات این ماه برگیریم.

آمریکا دیگر نمی تواند بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جریان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و به شهادت رساندن بیش از 60 فلسطینی و مجروح ساختن 2700 تن، مسبب و مسئول اصلی این اقدامات را آمریکا دانست که با نشان دادن چراغ سبز به صهیونیست ها این فجایع را رقم زده اند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: مردم مظلوم فلسطین که در طول 70 سال گذشته دائماً در مبارزه و آوارگی بوده اند به خوبی می دانند که همچنان باید به مقاومت خود ادامه دهند و آمریکا نیز بداند که دیگر نمی تواند بر جنایات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین توسط این رژیم غاصب، سرپوش بگذارند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: مسلمانان در سراسر دنیا، بیت المقدس و مسجدالاقصی را قبله نخست خود می دانند وامروز مساله فلسطین تنها مساله یک ملت مظلوم ومحصور نیست بلکه مساله جهان اسلام و نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

سرسپردگی برخی حکام منطقه موجب تشجیع جنایتکاران شده است

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نمایش های ظاهری آمریکا دیگر خریداری در سطح افکار عمومی جهان ندارد، به ضعف و سرسپردگی برخی حکام کشورهای اسلامی درمقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد وافزود: گرچه این سرسپردگی ها موجب تشجیع جنایتکاران شده تا به قول خودشان وارد معامله قرن شوند اما وجدان های بیدار می دانند که حساب مسلمانان از حساب این حکام جداست و پیروزی قطعی از آن ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه، یکی دیگر از پیامدهای جنایات رژیم صهیونیستی و رفتار آمریکا در قبال این  جنایات را آگاهی هرچه بیشتر افکار عمومی جهان نسبت به برخورد دوگانه غرب با موضوع حقوق بشر دانست و خاطرنشان کرد: سکوت مرگبار دولت های غربی ومجامع بین المللی در مقابل این جنایات، تأسف بار است.گرچه گاهی ندایی ازجایی بلند می شود اما همه شاهد هستند که وقتی یک تبعه آمریکا یا اروپا در نقطه ای از جهان کشته می شود چه فضاسازی رسانه ای عظیمی می کنند. این در حالی است که طی فقط چند روز 60 نفر از مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسیده و 2700 تن مجروح شده اند اما خبری از فریادهای حقوق بشری که گوش فلک را کر می کند، نیست.

فریادهای مدعیان حقوق بشر برای توسعه هرچه بیشتر سلطه شان است

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: آمریکا و اذناب اروپایی و منطقه ای آن چه پاسخی در قبال این همه حق کشی خواهند داشت؟ در مقابل این اقدامات، مسلمانان باید به خودشان بازگردند و فراموش نکنند که هیچ کمکی از سوی بیگانگان در کار نیست بلکه فریادهای حقوق بشری آمریکا واروپا صرفاً نوعی فضاسازی برای توسعه هرچه بیشتر سلطه این کشورهاست و به هیچ عنوان منافع و مصالح مسلمانان برای سلطه گران اهمیتی ندارد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، پیشاپیش فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر را تبریک گفت وتصریح کرد: آزادی خرمشهر، نقطه عطفی درتاریخ دفاع مقدس بود و پس از آن عمده بخش هایی از کشور که توسط رژیم بعث اشغال شده بود آزاد شد.

ایثار و تدبیر جوانان، حماسه آزادی خرمشهر را رقم زد

آیت الله آملی لاریجانی اظهارکرد: جهاد، ایثار، طراحی و تدبیر جوانان توانست آنچه را که از نگاه بسیاری از ناظران ناممکن به نظر می رسید ممکن کند و اراده های عظیم پولادین و روحیه های  عظیم معنوی دست به دست هم دادند تا حماسه ای بزرگ خلق کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه صدام گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را تقدیم می کنم، تصریح کرد: دشمن، ایمان جوانان شهادت طلب ایران را که اراده خود را در مسیر حق قرار داده بودند، باور نداشت. خداوند می فرماید«ولا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین». این آیه، ایمان را علت دانسته و گفته اگر مومن باشید برتری خواهید یافت.

جهان غرب نمی تواند معنای ایمان و شهادت را درک کند

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: نسخه شفابخش حل مشکلات در زمان حاضر نیز همین نسخه است. جهان غرب که غرق در مادیات شده نمی تواند معنای ایمان، شهادت و عزم ایمانی را بفهمد. دنیای سلطه هرگز درک نمی کند که سیطره توحید با جان های مستعد چه می کند و چگونه همه روح ها تبدیل به یک روح واحد می شوند و ناممکن ها را ممکن می سازند. ایمان، سیطره توحید و از خودگذشتگی است که برای ماتریالیسم هیچ مفهومی ندارد اما جمهوری اسلامی با قهرمانان خود در میدان کارزار اثبات کرد که با این قدرت ایمان می توان به قله های به ظاهر دست نیافتنی، دست یافت.

رئیس قوه قضاییه افزود: دشمن سلطه گر در طول 40 سال اخیر هر اقدامی که از دستش برمی آمد از کودتا و تلاش برای فروپاشی کشور گرفته تا تدارک جنگ و برهم زدن اوضاع داخلی، انجام داده اما به دلیل عدم درک ایمان ملت ما پی درپی شکست خورده است. اراده های این مردم همچون سپری پولادین در مقابل دشمنی ها قدعلم کرده واین اراده ها ناشی از ایمان ها مستقر است.

دشمن بداند از همان نقطه که قصد باج گیری از ملت ما را دارد ضربه می خورد

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم ما همچنان در صحنه حضور دارند واز کشور خود دفاع می کنند، ایران را سرزمین شهادت، معنویت و ایمان توصیف کرد وگفت: دولت آمریکا در تخیلات وتصورات خود سردرگم است. رئیس جمهوری این کشور مشاوری را انتخاب کرده که مزدور بدترین و بدنام ترین گروه های تروریستی دنیاست. تصمیمات امروز دولت آمریکا نیز نشان می دهد که تحت تاثیر تخیّلات گروههای ضدانقلاب و از جمله گروهک تروریستی منافقین دست به برخی اقدامات می زند اما نمی داند که ملت ما در طول 40 سال اخیر همواره درحال مبارزه با  این توطئه ها بوده اند و با این دشمنی ها ناآشنا نیستند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: نسخه شفابخش امروز در شرایط خروج آمریکا از برجام و سایر اقدامات دشمن، حفظ صلابت و استقامت ناشی از ایمان است ومردم ما هرگز دست از دفاع از اقتدار و مصالح خود برنخواهند داشت. دشمن نیز بهتر است بداند دقیقاً از نقطه ای ضربه خواهد خورد که از آن نقطه به دنبال باج گیری از ملت ایران باشد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مزاحم مطامع و زیاده خواهی های دشمن است، تصریح کرد: مردم ومسئولان ما این اقتدار را حفظ خواهند کرد و در برابر زیاده خواهی های دشمنان نظیر مذاکره بر سر برنامه های موشکی جمهوری اسلامی که هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد و بخشی از توانمندی دفاعی ایران است، ایستادگی می کنند.

در مقابل کسانی که از فضای اقتصادی کشور سوءاستفاده کنند می‌ایستیم

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر تلاش دستگاه قضایی و سایر دستگاه ها در جهت حفظ حقوق عامه، یکی از مظاهر آن را رسیدگی به وضع بازار برشمرد و اظهار کرد: قطعاً دولت محترم برای اداره اقتصاد کشور باید طرح‌هایی داشته باشد اما برنامه‌های دولت، مانع از انجام وظایف دستگاه قضایی نیست.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی فائق آید و دولت نیز در این زمینه تلاش می کند اما سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه قطعاً در مقابل عده ای سودجو که قصد سوء استفاده از برخی شرایط را دارند، از حقوق مردم دفاع خواهند کرد و در شرایطی که کشور با رکود و پاره ای چالشهای اقتصادی دیگر مواجه است مجال سوءاستفاده عده ای سودجو را نخواهند داد.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت محترم با اتخاذ سیاست هایی توانسته است ارز لازم را برای مصارف معین و مورد نیاز مردم تامین کند. البته شاید خلأهای کوچکی نیز در این زمینه وجود داشته باشد که برطرف می شود و بر این اساس دلیلی ندارد که قیمت کالاها بویژه تولیدات داخلی افزایش یابد.

سازمان تعزیرات، رسیدگی ها را توسعه دهد

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بی تردید برخورد قضایی تنها راهکار حل مشکلات نیست و باید مسائل را به صورت ریشه ای برطرف کرد، گفت: با وجود این دیدگاه اما دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی باید وظایف خود را برای پاسداشت حقوق مصرف کنندگان انجام دهند. سازمان تعزیرات باید رسیدگی ها را توسعه دهد و با دلالان و سودجویانی که موجب افزایش نامتعارف و کاذب قیمتها می شوند برخورد کند. دادگستری ها و دادسراها نیز افرادی را که از سوی سازمان تعزیرات معرفی می شوند مورد پیگرد قانونی قرار دهند و اجازه ندهند که وجود برخی مشکلات اقتصادی، بستری برای سودجویی عده ای شود.

بر اساس این گزارش بحث و بررسی پیرامون پیش نویس قانون اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه ومهمات و دارندگان سلاح ومهمات در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز