خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهد/ درحال بررسی تضمین‌های هستیم که اروپایی‌ها باید بدهند

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۸۷

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهد و با توجه به اینکه مامور کشورشان محسوب می‌شوند در چارچوب دستوالعمل ذکر شده حرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی درخصوص تضمین‌هایی که اروپایی‌ها باید برای ادامه فعالیت برجام به کشورمان ارائه کنند، گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی از آغاز مذاکرات نمی‌گذرد، هم‌‌‌اکنون در حال بررسی تضمین‌های عملی، حقوقی و سیاسی هستیم که اروپایی‌ها باید ارائه کنند و در این رابطه ایده‌‌‌های زیادی وجود دارد.

دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهد

وی درخصوص مطالب منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه دولت خروج آمریکا از برجام را پیش‌‌‌بینی می‌کرد از این رو برای مذاکره با اروپایی‌ها از رهبر انقلاب اذن دریافت کرده است، اظهار داشت: به‌‌طور کلی باید گفت دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهد و با توجه به اینکه مامور کشورشان محسوب می‌شوند در چارچوب دستوالعمل ذکر شده حرکت می‌‌‌‌‌کنند.

نه فرانسه و حتی کشورمان نمی‌تواند بخش خصوص را مجبور به کاری کند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات چند وقت پیش‌ رییس‌‌‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه نمی‌توان شرکت‌ها را ملزم به تجارت با ایران کرد و نمی‌خواهند جنگ تجاری استراتژیک با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای راه بیندازند، تصریح کرد: این مهم یکی از مشکلاتی است که در مذاکرات باید شفاف شود؛ طبیعی است نه فرانسه و حتی کشورمان نمی‌تواند بخش خصوص را مجبور به کاری کند اما می‌تواند فضا و شرایطی را فراهم کند که بخش خصوصی با حمایت‌‌‌ها ترغیب به فعالیت شود.

انتظار اروپا از ایران 

عراقچی ادامه داد: از اروپایی‌ها انتظار داریم فضایی را فراهم کنند که کمپانی‌هایشان تحت حمایت دولت‌هایشان با ایران فعالیت کنند.

عضو ارشد تیم مذاکره‌‌‌‌‌کننده کشورمان افزود: خواهان این امر هستیم در چند هفته‌ای که رییس‌‌‌جمهور گفتند مذاکرات به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز