خبرگزاری کار ایران

واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تخریب دولت برای نظام اثر سوء دارد/ تلاش‌ اصولگرایان برای آمادگی در انتخابات آینده/ دوران گفتار درمانی گذشته است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۹۶

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر بتوان از ظرفیت بالقوه آحاد نیروهای اصولگرا بهره برد می‌توانیم بگوییم که اصولگرایان می‌توانند در قالب جمنا فعال باشند.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکایی‌ها اصولا علاقه‌مند به رفتار قلدرگونه هستند. آن‌ها فکر می‌کنند که کدخدای دنیا بوده و این تصور همواره برای دولتمردان آمریکایی وجود داشته و دارد.

وی با بیان اینکه زمانی کابوی‌ها در آمریکا این رفتارها را داشتند، خاطرنشان کرد: امروزه هم دوره کاباره‌دارها و کازینودارها در آمریکا است. رفتار و گفته‌های آنان پایه و اساس ندارد و دولت جمهوری اسلامی کوتاه نخواهد آمد و مفاد برجام برای جمهوری اسلامی ایران قابل احترام است اما آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران را عصبانی کرده و به پاسخ‌هایی وادارند که مورد نظر خود آمریکایی‌ها است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه رئیس‌جمهور و وزیرخارجه در آمریکا هیچ کاره هستند، گفت: این‌ها اختیاری از خود ندارند بلکه صرفا بیان‌کننده موضوعاتی هستند که به آن‌ها گفته می‌شود. آن‌ها می‌خواهند امتیازگیری کنند و وضعیت موجود را به تحریف بکشانند.

وی با اشاره به واکنش ایران هم گفت: ایران باید خیلی مدبرانه، صبور و در عین حال قاطع با یک دیپلماسی درخور به گزافه‌گویی‌های آمریکایی‌ها پاسخ دهد. آمریکایی‌ها به سیاست چماق و هویج روی آورده‌اند و از تجربه‌های گذشته درس نگرفته‌اند. آن‌ها باید بدانند که رفتنی خواهند بود و جمهوری اسلامی همواره وجود خواهد داشت.

این عضو اسبق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: انسجام ملی لازمه مقابله در برابر آمریکا است. هرچند که نباید اتحادمان را در سایر گروه‌های سیاسی از دست بدهیم اما این انسجام ملی به معنای انتقاد نکردن نیست. آنهایی که عملکرد دولت را نقد یا آن را تایید می‌کنند در برابر آمریکا باید یک پاسخ واحد داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی عاری از نقص و ضعف نیست، اظهار داشت: ما نباید انتقادات سازنده را فراموش کنیم، دولت هم در مقابل باید شنونده باشد و منتقدان هم باید انتقادات سازنده خود را بیان کنند. نقش دولت در تلطیف فضای کشور بسیار چشمگیر است، اگر قرار باشد دولت با پاسخ‌های تند بخواهد جواب این انتقادات را بدهد، تنش به کشور تسری خواهد یافت.

واعظ آشتیانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی از انتقادات به تخریب‌گری علیه دولت ختم می‌شود، گفت: در انتقادهایمان نباید سلیقه‌ای برخورد کنیم. انتقاد باید پایه و اساس داشته باشد تا اثرگذار باشد. از طرفی ما می‌بینیم که دولت در برابر منتقدان صبوری نشان نمی‌دهد. در همه دولت‌ها انتقادات وجود داشته است اما این مهم است که انتقاد با واقعیت همخوانی داشته باشد. اگر کسانی هم که حرف حق می‌زنند متهم شوند بحث تخریب پیش می‌آید.

وی تاکید کرد: اگر بنا بر این باشد که دولت تخریب شود برای نظام اثر سوء خواهد داشت. انتقاد باید با صراحت و شجاعت اعلام شود اما باید برای نظام تلاش کنیم و این در صورتی امکان‌پذیر است که دولت اقتدار اجرایی داشته باشد. دولت باید سعی کند که صبوری داشته باشد و با منتقدین حذفی برخورد نکند و از ابزارهای موجود جهت کارآمدی نظام بهره ببرد. هر دولت را باید ضمن انتقادات حمایت کرد.

سخنگوی جبهه یاران انقلاب با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در سال‌های آینده گفت: با توجه به انتخابات، همه گروه‌های سیاسی برای اینکه بتوانند کرسی بیشتری را در مجلس از آن خود کنند در حال تلاش هستند. گروه‌های سیاسی در شهرها و استان‌ها فعال هستند. تجربه نشان داده که در صورت عدم موفقیت گروه وقت، قطعا گروه دیگری پیروز خواهد شد. پیش‌بینی برای انتخابات به عملکرد مجلس و دولت هم بستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان در قالب " جمنا " در انتخابات حضور خواهند یافت یا نه، ابراز کرد: ظاهرا تلاش‌هایی در حال انجام است. اگر بتوانند از ظرفیت بالقوه آحاد نیروهای اصولگرا بهره ببرند می‌توانیم بگوییم که اصولگرایان می‌توانند در قالب جمنا فعال باشند اما در غیر این صورت اگر تفرقه وجود داشته باشد قطعا چالش‌هایی وجود خواهد داشت. جمنا می‌تواند اصولگراها را برای مجلس و دولت متفق کند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره لزوم اعتماد متقابل بین مردم و حاکمیت گفت: مسئولان هرچه کمتر درباره کارهای انجام نداده‌شان صحبت کنند بهتر است. باید به سمت شعارهایی بروند که دولت آن‌ها را محقق کرده است. متاسفانه دولت‌ها درباره کارهایی که نکرده‌اند صحبت می‌کنند که این خود باعث می‌شود که مردم همواره از آن‌ها پاسخ بخواهند و در زمان پاسخگویی هم به بحث‌هایی دیگر معطوف خواهند شد. اگر گزارش کارهایی را که انجام داده‌اند ارائه دهند بهتر از این است که درباره کارهای انجام نشده صحبت کنند.

وی با بیان اینکه دوران گفتار درمانی و سخنرانی کردن برای مردم گذشته است، گفت: مردم علاقه‌ای به شنیدن حرف‌ها ندارند بلکه می‌خواهند بگویند که حاصل این رای که داده‌ایم چه بوده است و این ملاک است که بخش‌های مختلف و قوای سه گانه گزارش‌هایی ملموس را که مردم هم آن‌ها را دیده باشند ارائه دهند. اینکه صرفا مسائلی را بگویند که قانع‌کننده نباشد از اعتماد مردم کم می‌کند.

واعظ آشتیانی در پایان تصریح کرد: دولت در مدت باقی‌مانده باید خردمندانه و با حوصله و برنامه با استفاده از نیروهای کارآمد فعالیت خود را ادامه دهد. دولت باید از شعارزدگی و گفتاردرمانی پرهیز کند و شایسته‌سالاری را مورد عمل قرار دهد چراکه نیروهای متخصص و شجاعی وجود دارد که به دلیل دسته‌بندی‌های سیاسی در انزوا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز